شناسهٔ خبر: 66587849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتخاب قوی؛ ایران قوی

پایان دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر

حسین سمیعی

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم یعنی آقایان عمران عباسی، مصطفی معلمی، کمال علیپور و علی کشوری که در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ توانستند به دور دوم راه پیدا کنند، امروز برنامه‌های خود را در معرض آراء مردم قرار دادند.

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در  ۱۰حوزه اصلی و فرعی ۵ فرمانداری و ۵ بخشداری با مرکزیت فرمانداری قائمشهر و  ۴۱۶ شعبه اخذ رای شامل ۳۰۸ شعبه ثابت، ۱۰۸ شعبه سیار، ۱۹۵ شعبه شهری، ۲۲۱ شعبه روستایی برگزار شد.

استاندار مازندران: ۲۲۱ شعبه اخذ رای در روستاها قرار دارند.

یوسف نوری استاندار مازندران با حضور در روستای استخرسر بخش مرکزی شهرستان سوادکوه، از شعبه اخذ رای این روستا بازدید داشت و از همکاران وزارت کشور که بستر برگزاری انتخابات را فراهم کردند قدردانی کرد.

او اعلام کرده بود که از ۴۱۶ شعبه اخذ رای، ۲۲۱ شعبه در روستاها قرار دارند.

استاندار مازندران یادآور شده بود که با آغاز فصل کشاورزی، روستائیان بصورت تدریجی به شعب مراجعه کرده و کاندیداهای خود را انتخاب کردند.

وی معتقد بود که انتخابات مظهر اقتدار ملت است و با توجه به شعار سال، انتخابات جهش تولید در سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی است.

نوری این اطمینان را به مردم حوزه انتخابیه قائمشهر داد که از آرای آنان که امانت است، صیانت و حفاظت کند.

فرماندار سوادکوه هم اعلام کرده بود که به دلیل صعب العبور بودن برخی از نقاط شهرستان، از یک هفته قبل با آماده باش دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب، برق، مخابرات، گاز، شهرداری ها، دهیاری ها و غیره مشکلات و موانع برطرف شد و ۴۰ دقیقه قبل از آغاز انتخابات، صندوق ها آنلاین شده بودند.

غلامی اشاره کرد که برای امنیت انتخابات کمیته‌ای تشکیل شد و تدابیر لازم هم برای امنیت و سلامت انتخاب و صیانت از آرای مردم در اولویت قرار گرفت.

اما قاسم عزیززاده گرجی رئیس ستاد انتخابات مازندران هم در ساعات پایانی انتخابات در جمع خبرنگاران به مردم توصیه کرد که برای مطلع شدن از نتیجه انتخابات فقط به رسانه‌های رسمی توجه داشته باشند.

قاسم عزیززاده تاکید کرد که مردم به گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌های غیررسمی در محافل انتخاباتی یا فضای مجازی توجه نداشته باشند. با توجه به تمام‌الکترونیکی برگزار شدن انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه شمالی و سوادکوه بلافاصله پس از پایان زمان رأی‌گیری، نتیجه هر شعبه اخذ رأی به فرمانداری‌ها و سپس به ستاد انتخابات ارائه می‌شود و از طریق رسانه‌های رسمی به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، حضور ۹۰ داوطلب در سراسر کشور برای ۲۲ حوزه انتخابیه و ۴۵ کرسی تلاش می‌کنند در استان مازندران در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ ۴ نفر به رقابت پرداختند تا ۲ نفر به کرسی مجلس راه ‌یابند.

 ۱۰ حوزه‌ انتخابیه اصلی و فرعی، ۵ فرمانداری و ۵ بخشداری با مرکزیت فرمانداری قائمشهر در این حوزه‌ها فعالیت کردند. همچنین ۴۱۶ شعبه اخذ رای مرحله دوم در نظر گرفته شده بود که ۳۰۸ شعبه ثابت، ۱۰۸ شعبه سیار، ۱۹۵ شعبه شهری، ۲۲۱ شعبه روستایی برای اخذ آرا تعیین شده بود.

در ۴۴ حوزه انتخابیه سراسر کشور بیشترین آمار شعب مربوط به قائمشهر بود.

انتهای پیام

نظر شما