شناسهٔ خبر: 66576240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهروندان حوزه‌های انتخابیه قائمشهر تخلفات انتخاباتی را به هیئت بازرسی گزارش دهند

ساری - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: مردم حوزه های انتخابیه قائمشهر در مناطق شهری و روستایی در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی به ویژه در شعب اخذ رأی موارد تخلف را به بازرسان سیار و ثابت مستقر اطلاع دهند یا با شماره هیئت بازرسی انتخابات تماس بگیرند.

صاحب‌خبر -

قاسم عزیززاده گرجی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هیئت بازرسی انتخابات مازندران از ابتدای فرآیند اخذ رأی در حوزه های انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار آماده دریافت گزارش‌های تخلفات احتمالی مرتبط با انتخابات به ویژه در شعب اخذ رأی است.

وی افزود: دستکم ۴۰۰ بازرس سیار و ثابت مستقر در این شهرستان‌ها با ایجاد حلقه‌های ارتباطی با هیئت استانی و وزارت کشور با حضور مستمر در شعب اخذ رأی کل فرآیند برگزاری انتخابات و تخلفات احتمالی را مورد رصد قرار می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران خاطرنشان کرد: مردم شریف شهرستان های مذکور در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی در شعب اخذ رأی می‌توانند علاوه بر اعلام مورد تخلف به بازرسان، از طریق شماره ۳۴۴۵۰۵۶۷ با هیات بازرسی انتخابات استان ارتباط برقرار کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به دلیل این‌که رأی‌های متعلق به هیچ‌کدام از ۵۷ نامزد این حوزه انتخابیه به حد نصاب یک‌پنجم مجموع آراء اخذ شده نرسید، به دور دوم کشیده شد.

شهروندان حوزه‌های انتخابیه قائمشهر تخلفات انتخاباتی را به هیئت بازرسی گزارش دهند
طبق ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به تعداد ۲ برابر کرسی‌های این حوزه انتخابیه، نامزدهای برتر این رقابت انتخاباتی به مرحله دوم راه یافتند که بر اساس آرا، عمران عباسی کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور و علی کشوری در گردونه رقابت باقی ماندند و امروز تکلیف ۲ کرسی باقیمانده مازندران در مجلس دوازدهم از بین این چهار نفر با رأی مردم روشن می‌شود.
۳۷۰ هزار و ۴۱۰ نفر در این حوزه انتخابیه واجد شرکت در انتخابات هستند و ۴۱۶ شعبه اخذ رأی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این پنج شهرستان در نظر گرفته شده است. ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی با حضور ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ نفر در شعب اخذ رأی مشارکت انتخاباتی ۴۱.۳ درصدی ثبت شد.

نظر شما