شناسهٔ خبر: 66576497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر هفت هزار نفر عامل اجرایی و حفاظتی در انتخابات حوزه قائمشهر مشارکت دارند

ساری-ایرنا- رییس ستاد انتخابات مازندران گفت:‌ افزون بر هفت هزار نفر عامل اجرایی و حفاظتی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار حضور دارند.

صاحب‌خبر -

قاسم عزیزاده گرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از انتخابات که به صورت الکترونیک برگزار می شود به نیروسازی و تقویت سرمایه اجتماعی نظام نیز توجه ویژه‌ای شده است و از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی های بسیار گسترده، ممتد و فشرده‌ای در بخش‌های حوزه های انتخابیه قائمشهر در راستای برگزاری انتخاباتی سالم، امن، پرشور و رقابتی در نظر گرفته و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف انتخابیه پنج شهرستان، شرایط، امکانات و بضاعت‌هایی فراهم شده است و تمهیدات متعددی را هیأت‌های اجرایی با محوریت فرمانداران برنامه‌ریزی کردند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت:‌ افزون بر ۳۷۰ هزار نفر در حوزه های انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار واجد شرایط رای دادن هستند.

وی، تعداد نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار را چهار نفر اعلام کرد.

افزون بر هفت هزار نفر عامل اجرایی و حفاظتی در انتخابات حوزه قائمشهر مشارکت دارند

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به دلیل این‌که رأی‌های متعلق به هیچ‌کدام از ۵۷ نامزد این حوزه انتخابیه به حد نصاب یک‌پنجم مجموع آراء اخذ شده نرسید، به دور دوم کشیده شد.

طبق ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به تعداد ۲ برابر کرسی‌های این حوزه انتخابیه، نامزدهای برتر این رقابت انتخاباتی به مرحله دوم راه یافتند که بر اساس آرا، عمران عباسی کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور و علی کشوری در گردونه رقابت باقی ماندند و امروز تکلیف ۲ کرسی باقیمانده مازندران در مجلس دوازدهم از بین این چهار نفر با رأی مردم روشن می‌شود.

۳۷۰ هزار و ۴۱۰ نفر در این حوزه انتخابیه واجد شرکت در انتخابات هستند و ۴۱۶ شعبه اخذ رأی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این پنج شهرستان در نظر گرفته شده است. ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی با حضور ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ نفر در شعب اخذ رأی مشارکت انتخاباتی ۴۱.۳ درصدی ثبت شد.

نظر شما