شناسهٔ خبر: 66583996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مازندران: امنیت کامل در شعب اخذ رای حوزه انتخابیه قائمشهر برقرار است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: امنیت کامل در ۴۱۶ شعبه اخذ رای در حوزه های انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار برقرار است.

صاحب‌خبر -

یوسف نوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با برپایی جلسات منظم و تامین نیرو، تمهیدات لازم برای برپایی انتخابات پرشور دور دوم اندیشیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: برپایی انتخابات زمان بندی دارد و همه مراحل اقدامات قبل، حین و بعد از انتخابات انجام و تمهیدات لازم با تامین نیرو برای برپایی انتخابات اندیشیده شده است.

استاندار مازندران ادامه داد: جلسات ستاد انتخابات به صورت منظم برگزار و مقدمات انتخابات فراهم شد.

نوری تصریح کرد: ۴۱۶ شعبه اخذ رای برای حوزه انتخاباتی قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در نظر گرفته شد.

استاندار مازندران تصریح کرد: همه عوامل انتخابات گزینش شدند و با ورود فراجا امنیت کامل در شعب و صندوق آرا برقرار شد.

وی با اشاره به تامین نیرو برای صندوق‌های رای، گفت: آموزش کامل نیروها انجام شده است و مشکلی در شعب اخذ رای نداریم.

استاندار مازندران: امنیت کامل در شعب اخذ رای حوزه انتخابیه قائمشهر برقرار است

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به دلیل این‌که رأی‌های متعلق به هیچ‌کدام از ۵۷ نامزد این حوزه انتخابیه به حد نصاب یک‌پنجم مجموع آراء اخذ شده نرسید، به دور دوم کشیده شد.

طبق ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به تعداد ۲ برابر کرسی‌های این حوزه انتخابیه، نامزدهای برتر این رقابت انتخاباتی به مرحله دوم راه یافتند که بر اساس آرا، عمران عباسی کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور و علی کشوری در گردونه رقابت باقی ماندند و امروز تکلیف ۲ کرسی باقیمانده مازندران در مجلس دوازدهم از بین این چهار نفر با رأی مردم روشن می‌شود.

۳۷۰ هزار و ۴۱۰ نفر در این حوزه انتخابیه واجد شرکت در انتخابات هستند و ۴۱۶ شعبه اخذ رأی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این پنج شهرستان در نظر گرفته شده است. ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی با حضور ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ نفر در شعب اخذ رأی مشارکت انتخاباتی ۴۱.۳ درصدی ثبت شد.

نظر شما