شناسهٔ خبر: 66559828 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری

در این مطلب به آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری پرداختیم و توضیح دادیم که تکمیل دقیق و درست این فرم انلاین از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تکمیل فرم DS-260، اولین اقدامی است که برندگان لاتاری بعد از اعلام نتایج این قرعه‌کشی انجام می‌دهند. این فرم مهاجرتی و حقوقی آنلاین که با نام فرم برندگان لاتاری نیز شناخته می‌شود، اطلاعات بسیار مهمی از شرایط فعلی و سوابق برندگان را در برمی‌گیرد؛ به‌همین دلیل در تکمیل آن باید نهایت دقت را داشته باشید. هرگونه اشتباه در تکمیل فرم برندگان لاتاری ممکن است ریجکت شدن و از دست رفتن شانس فرد برنده شود. باتوجه‌به اهمیت بسیار زیاد تکمیل فرم آنلاین برندگان لاتاری، در این مطلب به‌عنوان آموزش تکمیل فرم DS-260 برای برندگان لاتاری سعی کرده‌ایم تمام مراحل تکمیل فرم را به‌طور کامل و جامع توضیح دهیم.

آموزش تکمیل فرم DS-260 برای برندگان لاتاری چه اهمیتی دارد و پیش‌نیازهای آن کدام است؟‌

افرادی که برای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا، شرکت در قرعه‌کشی لاتاری و دریافت ویزای تنوع نژادی را انتخاب می‌کنند،‌ در زمان ثبت‌نام، فرم DS-5501 را تکمیل می‌کنند‌ و بعد از اعلام نتایج و درصورت برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری نیز نوبت به تکمیل فرم DS-260 می‌رسد.‌ این فرم اطلاعات مهمی شامل اطلاعات هویتی فرد برنده، محل سکونت، سوابق کاری و تحصیلی و همراهان او را در برگرفته است؛ علاوه‌بر این، سوالات امنیتی موجود در این فرم نیز باید بدون خطا پاسخ داده شود؛ درغیر این‌صورت پرونده لاتاری رد و فرد برنده شانس خود را از دست می‌دهد‌.

تکمیل بعضی از قسمت‌های این فرم آنلاین اجباری و برخی دیگر اختیاری است؛ اما به تمام برندگان توصیه می‌شود فرم DS-260 را کامل کنند. پیش‌نیازهایی که قبل از تکمیل این فرم آماده شوند، عبارت‌اند از: کیس نامبر،‌ نام و نام خانوادگی فرد برنده به انگلیسی، تاریخ تولد شخص برنده به میلادی، کانفرمیشن نامبر یا کد رهگیری ۱۶ رقمی، تایید شرایط و انتخاب محل برگزاری مصاحبه از بین سفارت‌های ترکیه، امارات و ارمنستان.

آموزش تکمیل فرم DS-260 برای برندگان لاتاری

راهنمای آموزش تکمیل فرم DS-260 برای برندگان لاتاری به‌صورت مرحله‌به‌مرحله

قبل از این‌که تکمیل فرم DS-260 را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله به برندگان لاتاری آموزش دهیم، به این نکته توجه داشته باشید که این فرم یک فرم آنلاین است و تکمیل آن نیز به‌صورت آنلاین و طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

مطالعه قوانین تکمیل فرم DS-260 و تعیین سفارت برای مصاحبه

در اولین مرحله از مراحل تکمیل فرم برندگان لاتاری، ابتدا باید تمام قوانین تکمیل فرم را بادقت مطالعه کنید و با زدن تیک، موافقت خود را با قوانین اعلام کنید. سپس محل سفارت مورد نظر خود را برای مصاحبه تعیین کنید. در این فرم به‌صورت پیش‌فرض سفارت آمریکا در کشور ترکیه به ایرانیان پیشنهاد شده است؛ اما امکان تغییر آن وجود دارد.

بخش مربوط به اطلاعات هویتی فرد برنده لاتاری

در دومین مرحله از مراحل تکمیل فرم DS-260، باید اطلاعات هویتی فرد برنده را به زبان انگلیسی و براساس اطلاعات درج‌شده در پاسپورت در فرم وارد کنید. در این مرحله علاوه‌بر اطلاعات هویتی، وارد کردن شماره پاسپورت و تاریخ صدور و انقضای آن، ملیت فرد، ملیت‌های دیگر، تاریخ تولد به میلادی و .. نیز لازم است‌. بعضی از سوالات مانند وضعیت تاهل در این فرم حقوقی هستند و تکمیل آن‌ها باید با کمک یک فرد مجرب و متخصص انجام شود.

وارد کردن آدرس، اطلاعات مربوط به تماس و آیدی شبکه‌های اجتماعی فرد برنده

در مرحله سوم از مراحل تکمیل فرم برندگان لاتاری، آدرس محل زندگی برنده از سن 16 سالگی تا سن فعلی به‌صورت جداگانه به همراه مدت زمان سکونت درج شود‌. وارد کردن شماره تلفن همراه، شماره تلفن محل کار، آدرس ایمیل، آدرسی در آمریکا برای ارسال گرین کارت، به همان آدرس در این بخش از فرم الزامی است. آیدی یا نام کاربری تمام شبکه‌های اجتماعی اعم از تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و .. که در پنج سال اخیر در آن فعالیت داشته‌اید نیز باید در این مرحله وارد کنید.

وارد کردن اطلاعات هویتی و آدرس اعضای خانواده فرد برنده

وارد کردن اطلاعات هویتی و آدرس اعضای خانواده فرد برنده شامل پدر، مادر، همسر سابق، همسر فعلی، فرزندان و مشخص کردن وضعیت حیات والدین، چهارمین مرحله از آموزش تکمیل فرم DS-260 برای برندگان لاتاری است. در این بخش برخی از سوالات ممکن است دارای ابهام باشند؛ بنابراین، حتما از راهنمایی‌های افراد متخصص و مجرب برای تکمیل فرم کمک بگیرید.‌

وارد کردن اطلاعات مربوط به سفرهای قبلی به آمریکا

در این مرحله باید اطلاعات تمام سفرهایی که قبلا به ایالات متحده امریکا داشته‌اید را وارد کنید.‌ این اطلاعات مربوط به ویزاهای آمریکا، انواع ویزاهای دریافت شده از سفارت آمریکا، زمان سفر به آمریکا، مدت زمان اقامت در آمریکا،‌ دلیل رد تقاضای ویزای آمریکاست‌.

وارد کردن اطلاعات تحصیلی و شغلی فرد برنده

در ششمین مرحله از مراحل تکمیل فرم DS-260 لاتاری، باید تمام مدارک تحصیلی که در دریافت آن موفق یا ناموفق بوده‌اید، به همراه آدرس موسسه آموزشی هر یک از مقاطع تحصیلی وارد شود. وارد کردن اطلاعات شغلی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و باید با دقت بالایی تکمیل شود.

اگر شغلی که در آن مشغول هستید، به دو سال آموزش و سابقه کاری نیاز داشته، با انتخاب گزینه بله، SVP بالای 7 را دریافت خواهید کرد و کار شما در گروه مشاغل تخصصی باسابقه قرار می‌گیرد. اگر همزمان دو شغل دارید، آن را وارد کنید. وارد کردن نام کارفرما و آدرس محل کار نیز الزامی است‌. برای جلوگیری از بروز اشتباه در تکمیل فرم از افراد متخصص و کارشناسان کمک بگیرید.

پاسخ به سوالات امنیتی و حفاظتی و وارد کردن اطلاعات مربوط به شماره تامین اجتماعی آمریکا

حساس‌ترین مرحله از مراحل تکمیل فرم DS-260 برای برندگان لاتاری، مرحله پاسخ به سوالات امنیتی دوگزینه‌ای است. جواب دادن به سوالات پرابهام امنیتی را با کمک کارشناسان انجام دهید‌. بعد از به پایان رسیدن مراحل تکمیل فرم برندگان لاتاری، سه سوال از فرد برنده پرسیده می‌شود. یکی از سوال‌ها مربوط به ارسال اطلاعات به سازمان امنیت ملی آمریکا و دو سوال دیگر مربوط به شماره تامین اجتماعی آمریکاست. با این شماره امکان ورود به امریکا، اجازه کار و تحصیل و افتتاح حساب بانکی را خواهید داشت.

آموزش تکمیل فرم DS-260 برای برندگان لاتاری

تکمیل فرم DS-260 به کمک یکی از موسسه‌های مهاجرتی معتبر

در این مطلب به آموزش تکمیل فرم DS-260 برای برندگان لاتاری پرداختیم و توضیح دادیم که تکمیل دقیق و درست این فرم انلاین از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است. کوچک‌ترین اشتباه در تکمیل فرم برندگان لاتاری ممکن است شانس مهاجرت به آمریکا را از فرد برنده بگیرد؛ بنابراین، توصیه می‌کنیم که برای تکمیل این فرم حتما از کارشناسان مجرب و متخصص موسسه‌های مهاجرتی معتبر کمک بگیرید تا بدون هیچ ابهام و ایرادی به تکمیل فرم بپردازید و با خیال راحت منتظر گرین کارت خود باشید.

 

 

نظر شما