شناسهٔ خبر: 66557098 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش:

برای اولین بار یک وزیر آموزش و پرورش وقت گذاشت و نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد

آیین تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش عصر امروز با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش‌ ،حجت الاسلام پورثانی با خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم با بیان اینکه هیچ فخری بالاتر از معلم نیست، گفت: معلم کار پیامبران را انجام می‌دهد. معلم جهل متعلم را به علم و آگاهی تبدیل می‌کند، این کار معلم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه ادامه داد: معلمی که علم نافع آموزش می‌دهد، فخر است. علم باید نافع باشد. علم باید حکمت‌بنیان باشد. علم باید دارای خرد ناب باشد. ما باید دنبال علم حکمت‌بنیان برویم.

وی اضافه کرد: اگر عالمی علم پیدا کرد ولی غرور پیدا کرد و بر شانه مردم نشست، این غلط است. ویژگی مهم پیامبر اکرم مردم‌داری و تواضع او بود.

آموزش و پرورش نه تنها اولویت بلکه باید «اولیت» داشته باشد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سه شرط برای تحقق این علم لازم است، گفت: اول اینکه اولویت هر نظامی باید تعلیم و تربیت باشد. برخی از انسان‌های نادان می‌گویند این وزارتخانه فقط مصرف می‌کند و هزینه می‌کند، هزینه‌هاش زیاد است. این  بی‌درکی است. بزرگترین سرمایه و تولید سرمایه در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. آموزش و پرورش نه تنها اولویت بلکه باید اولیت داشته باشد. این هم شرط دارد و آن هم تامین معیشت و کرامت معلم است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به تصویب نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: برای اولین بار یک وزیر آموزش و پرورش (رضامراد صحرایی)وقت گذاشت و نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد.

نظر شما