شناسهٔ خبر: 67357790 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

عمارت تاریخی مصری، به صورت رسمی افتتاح می‌شود 

احمد طالبی

خانه تاریخی مصری امروز دوشنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۲ با حضور شهاب طلائی مدیرعامل صندوق توسعه و احیا، عطا حسن‌پور، مدیر کل میراث فرهنگی استان لرستان، عباس گودرزی، نماینده مجلس، همچنین شهردار، فرماندار و سایر مقامات شهری و استانی افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش میراث آریا، خانه تاریخی مصری امروز دوشنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۲ با حضور شهاب طلائی مدیرعامل صندوق توسعه و احیا، عطا حسن‌پور، مدیر کل میراث فرهنگی استان لرستان، عباس گودرزی، نماینده مجلس، همچنین شهردار، فرماندار و سایر مقامات شهری و استانی افتتاح می‌شود.
گفتنی است خانه تاریخی مصری متعلق به مرحوم حاج محمد صادق مصری از تاجران قدیم شهر بروجرد بوده است. این بنا که در سال ۱۲۷۵ در دوره قاجار ساخته شده است، در بافت تاریخی شهر بروجرد و در نزدیکی مجموعه تاریخی طباطبائی‌ها قرار دارد.
عمارت ۱۲۸ ساله مصری، درسال ۱۳۹۷ از سوی صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به آقای مجتبی خجسته سرمایه‌گذار بخش خصوصی سپرده شد تا در قالب قرارداد مشارکت در احیا و بهره‌برداری در مدت معین، احیا شود. 
این بنای تاریخی فاخر، امروز با طی مراحل مرمت و احیا، در قالب یک مجموعه فرهنگی و پذیرایی در دسترس مردم بروجرد و گردشگران قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما