شناسهٔ خبر: 66550601 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مکزیک حمله اسرائیل به رفح را نقض جدیِ حقوق بشردوستانه بین‌المللی خواند

تهران- ایرنا- دولت مکزیک استقرار نظامیان صهیونیست در شهر مرزی رفح در جنوب نوار غزه، پس از آغاز عملیات نظامی زمینی رژیم صهیونیستی در این منطقه را محکوم و تاکید کرد که حملات علیه غیرنظامیان «نقض جدی» حقوق بشردوستانه بین‌المللی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، این کشور آمریکای لاتین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت مکزیک حمله نظامی نیروهای مسلح اسرائیل به شهر رفح را محکوم می‌کند و نگرانی عمیق خود را در مورد پیامدهای فاجعه‌باری که چنین پیشروی می‌تواند برای زندگی هزاران غیرنظامی ساکن در این شهر داشته باشد، ابراز می‌کند.

مکزیکوسیتی با یادآوری اینکه حملات علیه غیرنظامیان «نقض جدی» حقوق بشردوستانه بین‌المللی است، برقراری آتش‌بس به منظور دستیابی به صلح را خواستار شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مکزیک امیدوار است که کمک‌های بشردوستانه بدون هیچ مشکلی به کل نوار غزه برسد تا به صورت فوری، بیشترین تعداد افراد به آن‌ها دسترسی یابند و از تشدید فاجعه انسانی جاری جلوگیری شود.

دولت مکزیک به ریاست جمهوری آندرس مانوئل لوپز اوبرادور همچنین تاکید کرد که این کشور به مبارزه برای حل تنش میان اسرائیل و فلسطین در سازمان ملل ادامه خواهد داد.

بر اساس این بیانیه رسمی «مکزیک به مبارزه در سطح چندجانبه و به ویژه در سازمان ملل متحد برای راهکار دو دولتی به عنوان تنها راه حل ساختاری برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل ادامه خواهد داد».

پیش از مکزیک، دولت‌های برزیل و ونزوئلا نیز آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح را محکوم کردند و از جامعه بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند بر بی‌تفاوتی در مورد نقض حقوق بشر و قوانین بشردوستانه توسط این رژیم غلبه کند.

نظامیان صهیونیست روز دوشنبه عملیات نظامی را در شهر مرزی رفح آغاز کردند. حماس اعلام کرد که با مفاد توافق آتش‌بس غزه که توسط مصر و قطر پیشنهاد شده بود، موافقت کرده است، اما بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، این توافق را غیرقابل قبول خواند. گفته می‌شود بیش از یک میلیون نفر در این شهر پناه گرفته‌اند.

یک منبع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت وگو با پایگاه «عربی۲۱»، با اشاره به‌ آغاز دور جدید مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه از امروز چهارشنبه در شهر قاهره پایتخت مصر هشدار داد: در صورت تغییر در طرح پیشنهادی آتش‌بس توسط میانجی‌ها، این جنبش ممکن است از مذاکرات خارج شود.

نظر شما