شناسهٔ خبر: 66539881 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مشارکت حداکثری مردم رمز اجرای سیاست های توسعه دریامحور

برای تحقق سیاست های توسعه دریامحور، مشارکت حداکثری مردم در تمامی زمینه ها ضروری است

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از سازمان شیلات ایران، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات در نشست ویژه مسئولین ارشد ارگان های دریایی که صبح امروز با محوریت ارائه برنامه و اقدامات اجرایی نهادهای دریایی کشور با تاکید بر توسعه دریامحور در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، به اهمیت توسعه دریا محور اشاره کرد و گفت: نقش آفرینی اصلی در توسعه دریامحور را بهره برداران حوزه شیلات و آبزی پروری به عهده دارند.

سیدحسین حسینی افزود: مدیریت یکپارچه و تقسیم کار در مباحث مربوط به پشتیبانی و نقاط تلاقی لازم وضروری است.

وی ادامه داد: در این راستا تمامی بخش ها همچون کشاورزی، آبزی پروری، زارعت، دامپروری و غیره برای توسعه دریامحور باید بسیج شوند.

وی توسعه پایدار درحوزه دریامحور را مورد تأکید قرارداد و ضرورت زیرساخت هایی همچون امنیت، دانش و نیروی انسانی را متذکر شد.

حسینی تاکید کرد: مشارکت حداکثری مردم و سرمایه گذاران وتصمیم سازان به معنای واقعی لازم است.

رئیس سازمان شیلات ادامه داد: انتظار داریم حلقه های مفقوده در حوزه دریا شناسایی شده و از کرانه، پس کرانه و فراپس کرانه به طور واقعی بهره برداری شود. وی توسعه بندرشهرهای مولد که فعالیتشان منطبق با مباحث آبزی پروری و دریا باشد را نقطه عطفی برای عملیاتی شدن سیاست های دریامحور عنوان کرد و افزود: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که در حوزه تعارض ها کمک نمایند تا شاهد بهره برداری از ظرفیت ها و پتانسیل های به جا مانده باشیم.

نظر شما