شناسهٔ خبر: 67260285 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳۰ درصد اعضای کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی نوجوان هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در رده سنی کودک و نوجوان قرار دارند.

صاحب‌خبر -

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: کتابخانه مرکزی استان، با زیربنای ۸ هزار و ۵۰۰متر مربع، بزرگترین مرکز اشاعه اطلاعات استان و یکی از ۱۲ کتابخانه مرکزی در سطح کشور با بیش از ۱۵ هزار عضو فعال شامل ۱۳ هزار عضو کودک و نوجوان، ۴۰۰ نفر عضو بخش نابینایان و کم بینایان و بیش از ۲۰۰ نفر عضو ناشنوایان و کم شنوایان است که با ارائه خدمات مختلف فرهنگی ترویجی میزبان عموم و اقشار مختلف است.

وی با بیان اینکه پارسال بیش از ۱۲۰ هزار جلد کتاب توسط عموم از این کتابخانه به امانت گرفته شده، افزود: راه اندازی بخش نوجوانان با ارائه خدمات ویژه برای این گروه از اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار منبع اطلاعاتی در کتابخانه‌های عمومی استان در موضوعات متنوع وجود دارد و بیش از ۶۵ هزار نفر در سطح استان در ۷۶ کتابخانه عمومی نهادی عضو هستند، اضافه کرد: با حمایت استاندار استان تاکنون دو فاز از روند بازطراحی این کتابخانه اجرا شده است.

معصومی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی به دلیل دارا بودن شبکه گسترده مردمی و مخاطبان جویندگان کار، از ظرفیت این شبکه، برای توسعه کسب و کار‌ها و در نهایت رشد اقتصادی کشور استفاده می‌کنند و با آموزش و مهارت افزایی و برپایی نمایشگاه دستاورد‌های صاحبان کسب و کار‌های خرد، از آنها حمایت می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی همچنین تصریح کرد: طی سفر‌های استانی استاندار آذربایجان‌غربی، حدود ۸ هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌ای در استان افزوده می‌شود که منجر به ارتقای سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی در استان می‌شود.

نظر شما