شناسهٔ خبر: 66514588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چهارمین همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز پایان یافت

زهرا عسگری

آیین اختتامیه چهارمین همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» و آیین اعطای نخستین « جایزه علوم انسانی اسلامی محی‌الدین » یادمان اندیشه فقید آیت‌الله حائری شیرازی امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در شبستان امام خمینی حرم مطهر شاهچرا(ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

تولیت حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در این همایش با بیان اینکه آیت‌الله حائری شیرازی یکی از افراد دغدغه‌مند در حوزه علوم انسانی اسلامی بود، افزود: به برکت زحمات این بزرگوار، این موسسه شکل گرفت و فعالیت خود را از چندین سال پیش پیگیری کرده و کارهای متعددی را عرضه کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری ادامه داد: جایزه محی‌الدین، به اندیشمندان و پیشکسوتان و تاثیرگذاران حوزه علوم انسانی اسلامی تعلق می‌گیرد و امروز مفتخریم اولین جایزه را به آیت‌الله رشاد تقدیم کنیم.

وی افزود: نکته برجسته‌ای که باید مورد توجه طلاب و روحانیون و عموم قرار بگیرد، تاسیس پژوهشگاه فرهنگ اسلامی است که به حمدالله از چراغ‌های روشنی است که در این ایام می‌درخشد.

تولیت حرم شاهچراغ(ع) ادامه داد: در دهه ۲۰ و ۳۰ کشور با سیل اندیشه‌های مارکسیستی و ماتریالیستی مواجه شد که فضای دانشگاه و نسل جوان متأثر از این اندیشه‌های بنیادکن شد.

وی افزود: در این میان، افرادی مانند آیت الله طباطبایی و شهید مطهری که جانش را در راه مقابله با اندیشه‌های مادی و انحرافات بنیادکن گروه‌های مختلف و معاند  اسلام در کف اخلاص گذاشت.

کلانتری گفت: پس از پیروزی انقلاب و پایان جنگ تحمیلی جریان‌های لیبرالیستی مادی، هجمه عظیم از بنیادهای فکری و اندیشه‌های جدید را این بار با ابزاری دیگر وارد کرد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب شبیخون فرهنگی و به تعبیری جنگ نرم آغاز شد.

وی ادامه داد: از کارهایی که در دو دهه گذشته بسیار شاخص است، یکی زحماتی که علامه آیت‌الله مصباح یزدی در تاسیس موسسه آموزشی پژوهشی حضرت امام و دیگری تاسیس پژوهشکده اندیشه و فرهنگ در کشور است‌ که حقیقتا کارهای بی‌نظیری در حوزه تربیت اندیشمندان و فرهیختگان برای مقابله با جنگ نرم صورت گرفته است.

تولیت حرم شاهچراغ(ع) با بیان اینکه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با مدیریت آیت‌الله رشاد بسیار فعال است، تصریح کرد: آثار ماندگاری که در این پژوهشگاه تولید می‌شود، می‌تواند نیازهای نسل امروز را مرتفع کند.

وی ادامه داد: امروز افتخار داریم اولین جایزه محی‌الدین را به یکی از شاخص‌ترین اندیشمندان حوزه علوم انسانی اسلامی اعطا کنیم. این جایزه الگویی خاص برای طلاب و عموم افرادی که در حوزه علوم انسانی اسلامی فعالیت می‌کنند، خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما