شناسهٔ خبر: 66508590 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نشست دومین رویداد بازی آرا مطرح شد

دومین رویداد بازی آرا با محوریت تولید محصولات ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود / ارسال ۵۲ اثر به دبیرخانه

نشست اولین رویداد ملی تولید و رشد بازی‌های محتوایی با محوریت فرصتی برای طراحی و تکمیل بازی‌های مبتنی بر محتوای ایرانی اسلامی با حضور سرمایه گذاران تیم هی بازی ساز امروز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست اولین رویداد ملی تولید و رشد بازی‌های محتوایی با محوریت فرصتی برای طراحی و تکمیل بازی‌های مبتنی بر محتوای ایرانی اسلامی با حضور سرمایه گذاران تیم های بازی ساز امروز برگزار شد. بازی آرا دومین دوره آن آغاز شده به مرحله سرمایه گذاری رسیده است.

در این نشست حجت الاسلام عبدالهی دبیر رویداد آرا گفت:رویداد در حال طی کردن مراحل پایانی است.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌های قدرتمندی هستند، بازی‌های رایانه‌ای ظرفیت انتقال پیام را مانند صدا و سیما دارند. بازی‌هایی هم هستند که می‌توانند تاریخ را روایت کنند، حتی بعضی بازی‌های رایانه درمانگر هستند پس این بازی‌ها به لحاظ انتقال پیام از سایر رسانه‌ها کم ندارند.

عبداللهی اضافه کرد: چه خوب است که از این ظرفیت استفاده کنیم و خیال خانواده‌ها را راحت کنیم. بازی آرا ۵ محور را برای ارسال اثر اعلام کرد که ۵۲ اثر ثبت نام کردند، محور امید و پیشرفت ۵ اثر، زن و خانواده ۲ اثر، مقاومت ۱۴ اثر، ایرانی اسلامی ۱۶ اثر و قرآن و عترت ۷ اثر که ۲۰ اثر به مراحل پایانی راه یافتند.

در ادامه این نشست حاجی هاشمی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: در دنیا شاهد جنایت بی سابقه‌ای در دنیا هستیم و رژیم صهیونیستی به دنبال نسل کشی در فلسطین است و از طرفی شاهد بیداری دنیا علیه ظلم و استکبار هستیم.

وی افزود: بعد از اعتراضات مردمی نوبت نخبگان کشور‌ها رسید و پس از آن نوبت به دولت‌ها می‌رسد همانگونه که چند کشور ارتباطشان را با رژیم صهیونیستی قطع کردند.

حاجی هاشمی گفت: نخبگان در آمریکا به این تصمیم رسیدند که با وجود تبعاتی که برایشان دارد اعتراضشان را ادامه دادند و پس از آن در حوزه هنر و صنعت بازی شاهد حرکت‌هایی خواهیم بود و محصولاتی منتشر خواهد شد. وضعیت دنیا در حال تغییر است و محصولاتی بر اساس این تغییر تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: از بازی سازان کشور درخواست کردیم که اثر‌های خودشان را در این رویداد ثبت کنند. در فراخوان اعلام شد در موضوعاتی که اولویت‌های فرهنگی است ، کمک کنیم که آثار نیمه تمام به اتمام برسد که ۶ اثر با موضوع مقاومت و فلسطین ارسال شد.

حاجی هاشمی اضافه کرد: تمام مواردی که در بنیاد برنامه ریزی شده، محوریت آن رشد تولید زیست بوم بازی‌های رایانه‌ای هست. به سراغ مجموعه‌هایی رفتیم که اثر‌هایی با محوریت شخصیت‌ها در حال ساخت هستند و مجموعه‌های رسانه‌ای که موضوع فرهنگی اولویت‌های آن‌ها قرار داشته همکاری کردیم.

نظر شما