شناسهٔ خبر: 66503496 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایذه با ۳ و آبادان با ۲.۷ میلی متر باران پربارش ترین ها در ۲۴ ساعت گذشته

ادامه فعالیت سامانه بارشی در آبادان

ثبت ۲ و هفت دهم میلی متر باران ۲۴ ساعت گذشته در آبادان، با تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، با ورود سامانه بارشی به استان بارش باران از صبح امروز آبادان و سایر شهر‌های استان را فرا گرفت. این بارش همراه با رعد و برق و باد طراوت بهاری را به دنبال داشت. 

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در شهر ایذه ۳ و آبادان ۲.۷ میلی متر باران باریده است.
محمد سبزه زاری افزود: این میزان در شهر‌های مسجد ۱.۵، شادگان ۱.۴، شوشتر ۱.۳، رامهرمز ۱.۱ ثبت شده است.
وی ادامه داد: میزان بارش در ایستگاه کشاورزی اهواز و صفی آباد دزفول ۰.۸، ایستگاه فرودگاه اهواز ۰.۶، لالی ۰.۵، ماهشهر ۰.۳، حسینیه اندیمشک ۰.۲ و گتوند ۰.۱ میلی متر باران باریده است.
 این سامانه بار‌شی تا اوخر روز سه شنبه در استان فعال است.
محمد سبزه زاری افزود: این سامانه بارشی موجب رگبار و رعدوبرق در اغلب نقاط استان می‌شود و بیشترین حجم بارندگی‌ها بخش‌های شرقی، شمالی، شمال شرقی، جنوبی و ارتفاعات خواهد بود.
وی اظهار کرد: با توجه به ماهیّت سامانه‌های بهاری و رطوبت حاصل از بارش‌های اخیر احتمال شدت گرفتن بارش در دیگر مناطق استان نیز وجود دارد و ریزش تگرگ نیز در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

همچنین در این مدت وزش باد به صورت متوسط تا شدید خواهد بود و شمال خلیج فارس تا اواخر سه شنبه مواج و گاهی همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طبق پیش بینی سازمان هواشناسی: فردا با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب سواحل خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی، مناطقی از مرکز کشور و نیمۀ غربی کشور، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است. 
بیشینۀ بارش‌ها در لرستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری شمال و شرق خوزستان، جنوبِ استان مرکزی، جنوب همدان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان و ارتفاعات و دامنه‌های مازندران، تهران و البرز خواهد بود.

<div id="video-display-embed-code_11082094"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4225186/11082094?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما