شناسهٔ خبر: 66515591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تداوم بارندگی و وزش تندباد در خوزستان

دلال آلبوشهبازی

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم بارندگی و وزش تندباد در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به تصاویر رادار و ماهواره فعالیت سامانه بارشی از دیشب در استان خوزستان آغاز شده است و با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز این سامانه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد متوسط تا شدید و همراه با تندبادهای لحظه‌ای خواهد شد.

وی افزود: البته بیشترین میزان بارش‌ها در بخش‌های شرقی، شمالی، شمال شرقی، جنوبی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. همچنین بیشترین سرعت باد نیز در بخش‌های جنوبی، جنوب غریی و غربی خواهد بود.

سبزه‌زاری ادامه داد: همچنان فردا بارش‌ها در بخش‌های شمالی، شمال شرقی، شرقی ادامه خواهد داشت. چهارشنبه هم وقوع بارش‌های پراکنده در مناطق مرتفع شرقی و شمالی دور از انتظار نخواهد بود. احتمال ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت سامانه‌های بهاری، احتمال شدت گرفتن بارش‌های نقطه‌ای در دیگر مناطق استان خوزستان نیز مورد انتظار است. شمال خلیج فارس نیز امروز و فردا مواج و متلاطم و گاهی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۳۷.۲ و ایذه با ۱۴.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. در تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۶.۷ و ۲۳.۴ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام

نظر شما