شناسهٔ خبر: 66495510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش: سطح نگرش معلمان باید ملی باشد

قزوین - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: توانمندسازی معلمان در درجه نخست به ارتقای جایگاه آن‌ها و سطح نگرش این جامعه در حد ملی بستگی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی لطیفی روز یکشنبه در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش قزوین ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: پیگیری تحقق منویات مقام معظم رهبری در صدر اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و آنچه بیش از هرچیز، باعث می‌شود که دانش‌آموزان به مسایل نگاه ملی داشته باشند، برخورداری آنها از مربی و معلمی است که خودش چنین نگاهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگاه ملی اهمیت توانمندسازی معلمان را گوشزد می‌کند، تصریح کرد: متون و محتوا در مرحله بعد جزو موارد دارای اهمیت است که باید در اختیار مربی و معلم قرار بگیرند و در اصلاح ذهنیت و نگرش او رهگشا باشند.

لطیفی با تاکید بر اهمیت وجود نگاه ملی در افرادی که جذب آموزش و پرورش می شوند، ادامه داد: اگر معلم ما نگاه ملی نداشته باشد، دشوار است که بخواهیم با کمک بقیه عوامل آموزشی و پرورشی از قبیل کتاب و محیط و روش‌ های این چنین این نگاه را در دانش‌ آموز ایجاد کنیم.

این مسوول همچنین اضافه کرد: نقطه اساسی و تمرکز کار اینجاست که باید در پایه های مختلف، دبیرانی حضور داشته باشند که خودشان دغدغه ملی داشته و آن جایی که دانش آموزان نسبت به یک مساله رغبت و انگیزه کمتری دارند، با اشاره به شخصیت های برجسته و نیاز ملی، زمینه شکل‌گیری آن نگرش و دغدغه مورد نظر را با دور شدن از منفعت طلبی شخصی تقویت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید با کار جهادی و ارتقا بخشی به جایگاه معلمان، به او مضامین و زاویه نگاهی داده شود که بتواند از آنها برای رشد دانش‌آموزان استفاده کند.

لطیفی همچنین با اشاره به مراسم برگزار شده برای گرامیداشت روز معلم، ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این مراسم تاکید کرد: در این مراسم‌ها، مهم مساله تکریم شان و جایگاه معلم است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور، بزرگداشت مقام معلم را یکی از ماموریت های اساسی همه دستگاه‌های کشور و از جمله آموزش و پرورش دانست و تشریح کرد: باید طوری رفتار کنیم که جایگاه معلمی را بالا ببریم و خیلی از این تکریم ها، منوط به هزینه های مالی نیست، بلکه هدف برگزاری و نشان دادن احترام است.

لطیفی خاطرنشان کرد: باید اهداف معلمان را به درستی انتخاب کنیم تا جامعه معلمی بتواند به آن ها نگاه کرده و برای حرکت کردن، انگیزه و الگو بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شیوه گزینش معلمان نمونه که امسال اجرا شده متفاوت با سال های قبلی بود، یادآور شد: آموزش و پرورش خودش باید افراد ویژه را پیدا کرده و آن ها را به عنوان الگو معرفی کند.

لطیفی در پایان اضافه کرد: امسال سازکارهای متفاوتی برای شناسایی معلم نمونه پیموده شد که نتایج بهتری نیز داشت و باید با کمک عوامل درگیر این فرایندها، تکمیل شده و ارتقا یابد.

نظر شما