شناسهٔ خبر: 66488602 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگر صهیونیست: حماس خلاء ناشی از خروج نظامیان ما از نوار غزه را به سرعت پر می‌کند

تهران- ایرنا- «کارملا منشیه» خبرنگار و تحلیلگر نظامی رادیو رژیم صهیونیستی اذعان کرد: حماس خلاء ناشی از خروج نظامیان اسرائیلی از نوار غزه را به سرعت پر می‌کند و پس از خروج بیشتر آنها، این منطقه به تحت کنترل حماس بازگشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، منشیه در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس افزود: باید بگوییم که حماس پس از خروج نظامیان اسرائیلی، به سراسر نوار غزه به غیر از محور «نتساریم» بازگشته است. هیچ راهبردی وجود ندارد و هیچ نیروی نظامی اسرائیلی میان منطقه رفح و محور نتساریم حضور ندارد.

وی اضافه کرد: افراد مسلح [نیروهای مقاومت] به هرجا که بخواهند بازمی گردند و هیچ فشارنظامی بر آن ها وجود ندارد. هیچ طرحی وجود ندارد. هیچ طرحی برای مدیریت جایگزین (حماس) در نوار غزه وجود ندارد و حماس از این خلاء استفاده کرده و بازگشته است.

با نزدیک شدن جنگ علیه نوار غزه به مراحل پایانی آن بدون هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونیستی، حمله مخالفان سیاسی و نظامی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی شدیدتر شده است.

بر همین اساس و در راستای انتقادها از کابینه نتانیاهو، یک ژنرال‌ ارشد رژیم صهیونیستی نیز پیشتر ضمن مخالفت با حمله به منطقه رفح، به نقش راهبردی «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه در مدیریت نبرد با وجود گذشت بیش از هفت ماه از جنگ اشاره و تاکید کرد که وی به دنبال بیرون راندن صهیونیست ها از نوار غزه است.

«عاموس گلعاد» ژنرال ذخیره و رئیس مرکز راهبردی در دانشگاه «رایخمن» رژیم صهیونیستی و رئیس سابق بخش سیاسی و امنیتی وزارت امنیت این رژیم به نقش راهبردی یحیی السنوار در مذاکرات مبادله اسیران اشاره کرد.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: السنوار به دنبال خروج ما از غزه است؛ او دستاوردهای راهبردی زیادی کسب کرده و توان خارج کردن ما از غزه به طور کامل را هم دارد. کابینه هیچ راهبردی در جنگ ندارد.

نظر شما