شناسهٔ خبر: 66488025 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس پژوهشگاه زلزله شناسی خبر داد

نهمین کنفرانس بین المللی زلزله برگزار می‌شود/ زلزله تهران مهمترین رویکرد این کنفرانس

رئیس پژوهشگاه زلزله شناسی گفت: نهمین کنفرانس بین المللی زلزله از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت در برج میلاد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

نهمین کنفرانس بین المللی زلزله برگزار می‌شود/ زلزله تهران مهمترین رویکرد این کنفرانس

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بازیار، رئیس پژوهشگاه زلزله شناسی در نشست خبری نهمین کنفرانس بین المللی زلزله که امروز برگزار شد، گفت: نهمین کنفرانس زلزله از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت در برج میلاد برگزار می‌شود، این کنفرانس هر ۴ سال یکبار است.

وی افزود: ۴۱۵ مقاله در این کنفرانس ارائه خواهد شد که علاوه بر این‌ها ۴۳ مقاله بین المللی داریم.۲۱۱ مقاله به صورت شفاهی و ۴ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

رئیس پژوهشگاه زلزله شناسی اضافه کرد: هدف اصلی ما در این کنفرانس مطرح کردن مشکلات زلزله در کشورمان است.۱۶ کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:در دو سه روز گذشته چند زلزله بالای ۴ بیشتر داشتیم ما همیشه در کشور زلزله داریم و آنچه که باید یاد بگیریم این است که چگونه در کنار زلزله قرار بگیریم و زندگی کنیم که صدمات کمتری ببینیم.

رئیس پژوهشگاه زلزله شناسی در خصوص زمان بازگشت زلزله تهران افزود: برای زمان بازگشت زلزله تهران اختلاف نظر است که ابتدا گفتن ۱۲۰ سال و الان رسیده به ۱۷۵ سال، اما علم ما هنوز به جمع بندی زمان بازگشت نمی‌تواند برسد.

وی ادامه داد:تهران دو گسل بزرگ دارد که یکی در شمال و یکی در جنوب که زمان رخ دادن آن مشخص نیست.

در ادامه این نشست سرو قد مقدم، دبیر علمی این کنفرانس گفت: ۳۳ سال است که کنفرانس زلزله داریم و امسال نهمین کنفرانس را داریم. دو حادثه هستند که شاخص آن‌ها تاب آوری است که یکی جنگ و دیگری زلزله است.


سرو مقدم افزود: هدف این کنفرانس این است که دغدغه‌های مدیران را برطرف کند و تمرکز آن نیز برزلزله تهران است.

نظر شما