شناسهٔ خبر: 66479874 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

العالم فی 60 ثانیة

از دانشگاه‌هاى برتر آسیا تا درخواست اخراج رهبران حماس از دوحه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الجزیره، العربی الجدید، روسیا الیوم، البیان وخبرگزاری رسمی عراق.

صاحب‌خبر -

الجزیره: هشدار وقوع فاجعه در رفح

با بالاگرفتن احتمالات درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح،صندوق کودکان سازمان ملل«یونیسف» درباره پیامدهای این اقدام هشدار داد.

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد، سازمان یونیسف هشدار داده است عملیات زمینی در رفح می تواند برای بیش از 600 هزار کودک فلسطینی فاجعه بیافریند.

فرحان حق تصریح کرد  تقریباً همه کودکان در رفح مجروح یا معلول هستند یا اینکه از سوءتغذیه، و آثار بعد از وارد شدن شوک و اضطراب به شدت رنج می برند.

این سخنان مقام سازمان ملل در حالی مطرح می شود که یک عضو ارشد دموکرات در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا علام کرد ما  بسیار نگران استراتژی نظامی تل آویو در غزه هستیم.

 

البیان: 6 دانشگاه اماراتی جزو 150 دانشگاه برتر آسیا

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های آسیایی توسط بنیاد آموزش عالی تایمز در سال 2024، شش دانشگاه اماراتی در بین 150 دانشگاه برتر آسیا قرار گرفتند که در صدر دانشگاه علم و صنعت خلیفه قرار گرفت که رتبه 40 را به خود اختصاص داد، در حالی که دانشگاه امارات متحده در رتبه 58، دانشگاه ابوظبى در رتبه 89 و دانشگاه شارجه در رتبه 96 قرار گرفت، در حالی که دانشگاه زاید 114 بعلاوه دانشگاه آمریکایی شارجه در رتبه 148 قرار گرفت.

این طبقه بندی شامل 739 دانشگاه از 31 کشور بود که ژاپن با 119 دانشگاه بیشترین نمایندگی را دارد و پس از آن هند با 91 موسسه آموزش عالی قرار دارد.

 

خبرگزاری رسمی عراق: نصب دوربین‌های هوشمند در همه مناطق عراق

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق بر عزم وزارت کشور بر نصب دوربین های هوشمند در همه مناطق تاکید کرد.

الشمری در مراسمی به مناسب هفته راهنمایی و رانندگی گفت که این وزارتخانه، اقدامات بسیاری برای توسعه سیستم های راهنمایی و رانندگی از جمله نصب رادار و چراغ های راهنما برای همراهی با سیستم های جهانی انجام داده است.

الشمری بر عزم وزارت کشور برای نصب دوربین های هوشمند در همه مناطق برای کاهش ترافیک و تخلفات تاکید کرد وی بر لزوم مجازات شدید هر افسر یا کادر که باج خواهی او از مردم ثابت شود، تاکید کرد.

 

العربی الجدید:لبنان در حال بررسی طرح فرانسه برای مرزها

عرصه تحولات سیاسی لبنان به طور فعالی در حال بررسی پیشنهاد اصلاح شده فرانسه برای برقراری آتش بس و متوقف کردن عملیات نظامی در مرزهای جنوبی لبنان با فلسطین است تا بتواند مانع یک جنگ فراگیر شود.

در همین زمینه، یک منبع دیپلمات در سفارت فرانسه در بیروت اعلام کرد لبنان رسما نسخه مکتوب اصلاح شده پیشنهادهایی را که وزیر امور خارجه فرانسه به مقامات این کشور در خصوص جلوگیری از جنگ همه جانبه و فراگیر ابلاغ کرده بود، دریافت کرده است و ما منتظر آن هستیم که بیروت هر چه سریعتر به این طرح پاسخ دهد و امیدواریم که این پاسخ، مثبت باشد.

 

روسیا الیوم: درخواست امریکا از قطر برای اخراج رهبران حماس از دوحه

منابعی به روزنامه واشنگتن پست اعلام کردند که امریکا از قطر خواسته است در صورتی که جنبش حماس توافق با رژیم صهیونیستی درباره مبادله اسیران را نپذیرفت، اعضای آن را از قطر اخراج کند.

یک مسئول امریکایی به روزنامه مذکور اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در آوریل گذشته، در این باره به محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری خود پیامی ابلاغ کرده است.

بر اساس این روزنامه، دولت بایدن، تهدید اخراج حماس را ابزاری برای فشار احتمالی بر جنبش به شمار می‌آورد اما مسئولان و تحلیلگران هشدار می‌دهند که بسته شدن دفتر سیاسی حماس در قطر ارتباط با راهبران جنبش حماس را پیچیده می‌کند.

 

نظر شما