شناسهٔ خبر: 66720634 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اتریش کمک مالی به آنروا را از سر گرفت

طبق گزارش منابع خبری، اتریش اعلام کرده است که پس از به تعلیق در آوردن کمک های خود به آنروا، به دلیل ادعای دست داشتن کارکنان در حملات 7 اکتبر حماس از سوی اسرائیل، کمک مالی خود به این سازمان را از سر گرفت. طبق گزارش منابع خبری، اتریش اعلام کرده است که پس از به تعلیق در آوردن کمک های خود به آنروا، به دلیل ادعای دست داشتن کارکنان در حملات 7 اکتبر حماس از سوی اسرائیل، کمک مالی خود به این سازمان را از سر گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، اتریش اعلام کرده است که پس از به تعلیق در آوردن کمک‌های خود به آنروا (آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی)، به دلیل ادعای دست داشتن کارکنان در حملات ۷ اکتبر حماس از سوی اسرائیل، کمک مالی خود به این سازمان را از سر گرفت.


اسرائیل در ژانویه ادعا کرد که برخی از کارکنان آنروا ممکن است در این حملات شرکت داشته باشند. در هفته‌های بعد، بسیاری از کشور‌های کمک کننده، از جمله اتریش، حدود ۴۵۰ میلیون دلار بودجه را تعلیق یا به کل متوقف کردند.

بسیاری از آنها، از جمله آلمان، سوئد، کانادا و ژاپن، از آن زمان کمک‌های مالی خود را از سر گرفته اند، در حالی که دیگران همچنان در حمایت از اسرائیل، روی عدم حمایت از آنروا و فلسطینی‌های قرار گرفته در این جنگ خونین سرباز می‌زنند.

طبق گزارش یورونیوز، وزارت امور خارجه اتریش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پس از تجزیه و تحلیل دقیق برنامه ارائه شده توسط آنروا «برای بهبود عملکرد سازمان»، اتریش تصمیم به «آزادسازی بودجه» گرفته است.

در این بیانیه آمده است که در مجموع ۳.۴ میلیون یورو (۳.۷ میلیون دلار) بودجه برای سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود اولین پرداخت در تابستان انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما