شناسهٔ خبر: 66475527 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون استاندار هرمزگان:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به بررسی فرایند تخلیه، بارگیری و ترخیص کالاها در بندر شانگهای چین (بزرگترین بندر کانتینری دنیا) گفت: فرآیند تخلیه و بارگیری از بنادرهرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

نظر شما