شناسهٔ خبر: 66712961 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

آغاز به کار سامانه فروش خودروهای برقی | فقط با 100میلیون تومان پول وکالتی ثبت نام کنید| مراحل ثبت نام

وبسایت رسمی سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی آغاز به کار کرده و اولین اطلاعیه فروش خودرو در سامانه برقی ها منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

سامانه فروش خودروهای برقی از ۳۰ اردیبهشت تا ۵ خرداد ۱۴۰۳ فعال خواهد بود. متقاضیان می توانند خودروهای مورد نظر خود را انتخاب کنند. وبسایت این سامانه EVauto.ir است. برای ثبت نام در این سامانه نیاز است تا صد میلیون تومان به صورت حساب وکالتی در حساب بانکی متقاضی وجود داشته باشد.

با توجه به صحبت های رئیس سازمان توسعه تجارت و مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، سامانه وارداتی های برقی با فرایند به مراتب آسان تری نسبت به سایر سامانه ها فعالیت می کند. همچنین به مالکان خودروهای برقی معافیت ها و بخشودگی های مختلفی تخصیص پیدا می کند. به این ترتیب هزینه سربار تردد بر خودروهای برقی بسیار کمتر از محصولات سوخت فسیلی خواهد بود. با توجه به بررسی های انجام شده، سامانه خودروهای برقی عرضه محصولات تمام الکتریکی نشان های تجاری آئودی، فولکس واگن، تویوتا، هوندا، ام جی، نتا، بی وای دی، اشکودا و… را در برنامه دارد. برای همین در چند وقت اخیر شرکت های واردکننده مختلفی محصولات تمام برقی خود را جهت اخذ مجوزهای شماره گذاری به ایران آورده اند.

احتمالاً در ساعات آتی، نام اولین خودروهای برقی قابل فروش در سامانه برقی ها به صورت رسمی اعلام می شود.

اولین اطلاعیه فروش خودرو در سامانه برقی ها به شرح زیر است:

به اطلاع کلیه متقاضیان محترم می‌رساند، از روز یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ می‌توانند ثبت‌نام انجام داده و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی در اطلاعیه بعدی انتخاب نمایند.

متقاضیان محترم باید از تاریخ پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ تا ساعت ۱۳:۰۰ روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۲ یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو برقی وارداتی وکالتی و مبلغ یک میلیارد ریال مسدود نمایند.

فرآیند عرضه خودروهای برقی وارداتی شامل ۳ مرحله است:

– مرحله اول: بلوکه نمودن مبلغ یک میلیارد ریال و ثبت نام در سامانه خودرو های برقی

– مرحله دوم: اولویت بندی و ارسال اطلاعات متقاضیان به شرکت های عرضه کننده خودرو برقی

– مرحله سوم: ارسال دعوتنامه ازسوی عرضه کنندگان و عقد قرارداد با خریداران

• درمرحله ثبت‌نام، متقاضیان ابتدا می‌بایست یک حساب وکالتی به نام خودروی برقی توسط متقاضیان در بانک‌های عامل(مندرج در سامانه) افتتاح و مبلغ یک میلیارد ریال در حساب بانکی خود نزد یکی از شعب بانک‌های مذکور مسدود نمایند.

• وجه مسدود شده که در زمان افتتاح حساب وکالتی جهت ثبت نام اولیه واریز می‌گردد تا زمان اعلام نتایج قطعی باید در حساب مسدود بماند. برداشت وجه به منزله ابطال ثبت¬نام است.

• ثبت نام یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ادامه خواهد داشت.

• پس از پایان ثبت‌نام، اولویت بندی در حضور نهادهای نظارتی صورت خواهدگرفت.

• متقاضیان می‌توانند وضعیت تخصیص را پروفایل خود مشاهده نمایند.

• در این مرحله، دعوتنامه از سوی عرضه کنندگان برای متقاضیان ارسال خواهد شد و عقد قرارداد صورت خواهد گرفت.

نکات مهم

• امکان انصراف از معامله تا زمان انعقاد قرار داد نهایی با وارد کننده خودرو از سوی خریدار در سامانه، بدون جریمه، وجود دارد.

• صرف افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد کرد. به میزان عرضه صورت گرفته به تقاضاها پاسخ داده خواهد شد.

• عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح است. متقاضی به طور کلی از اولویت بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌گردد.

• متقاضیانی که علی رغم مسدود سازی مبلغ اعلام شده، اقدام به ثبت نام نکنند نیز به طور کلی از اولویت بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف میگردند.

• اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

منبع: آخرین خودرو

نظر شما