شناسهٔ خبر: 66469750 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بازداشت بیش از 2 هزار نفر از دانشجویان آمریکا در تظاهرات حمایت از فلسطین

در طول دو هفته تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا که در حمایت از فلسطین انجام شد، حدود دو هزار نفر بازداشت شده‌اند.

صاحب‌خبر -

بازداشت بیش از 2 هزار نفر از دانشجویان آمریکا در تظاهرات حمایت از فلسطینبه گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، تعداد بازداشت‌شدگانی که در جریان تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌ها دستگیر شدند به حدود دو هزار نفر رسیده است که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها را هم شامل می‌شود. 

بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا از منابع خود به دست آورده است، حداقل دو هزار تظاهرکننده از جمله بسیاری از اساتید در طی دو هفته دستگیر شدند.

از 18 آوریل، ده‌ها دانشگاه، از جمله موسسات آموزش عالی معتبر در ایالات متحده آمریکا، شاهد اعتراضات علیه جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه بوده‌اند.

دانشگاه‌های کالیفرنیا به یکی از فعال‌ترین مناطق اعتراضی در روزهای گذشته تبدیل شده است و کمپ‌های همبستگی با غزه که در محوطه دانشگاه‌های سراسر این کشور برپا شده بودند، تحت فشار مدیریت دانشگاه‌ها و مداخله خشونت‌آمیز پلیس متفرق شدند.

در دانشگاه کالیفرنیا واحدهای ویژه پلیس علیه دانشجویان مداخله کردند، در حالی که پلیس ایالت از دستگیری حداقل 200 نفر در یورش پلیس به دانشگاه در لس آنجلس و بازداشت آنها در زندان کانتی خبر داد.

تنشها در دانشگاه کالیفرنیا شب گذشته با حمله یک گروه نقابدار طرفدار اسرائیل به محوطه چادر دانشگاه بالا گرفت و ساعت‌ها طول کشید تا اینکه پلیس در این حادثه مداخله کرد.

در نیویورک که پیشگام کمپ‌های همبستگی با غزه است، فعالان به دلیل دخالت خشونت‌آمیز پلیس متفرق شدند.

در 18 آوریل، دانشجویانی که مخالف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه بودند، در محوطه دانشگاه کلمبیا تحصن کردند و از دولت خواستند که همکاری دانشگاهی خود را با دانشگاه‌های اسرائیل متوقف کند و سرمایه‌گذاری‌های خود را در شرکت‌هایی که از اشغال فلسطین حمایت می‌کنند، پس بگیرد.

انتهای پیام

نظر شما