شناسهٔ خبر: 66510200 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حمایت مراکشی‌ها از تجمعات دانشجویی ضد صهیونیستی

شهروندان مراکشی در تظاهرات ضد صهیونیستی خود از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در سایر دانشگاه‌های غربی حمایت کردند.

صاحب‌خبر -

حمایت مراکشی‌ها از تجمعات دانشجویی ضد صهیونیستی

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، هزاران شهروند مراکشی عصر دیروز به خیابان‌ها آمدند و با برپایی تظاهرات در شهرهای طنجه، مکناس، محمدیه و ازمور به حمایت از ملت فلسطین برخاستند و جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با حمل پرچم‌های فلسطین، شعارهایی در حمایت از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کشورهای غربی سر دادند و حمایت نظامی و سیاسی دولت‌های غربی از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

تظاهرات‌کنندگان با حمل پلاکاردهایی خواستار جلوگیری از کوچ اجباری ساکنان نوار غزه شدند و از تجمع ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی حمایت کردند.

شهروندان مراکشی در تظاهرات خود شعار دادند «ملت مراکش با عملیات طوفان الاقصی است»، «فلسطین چشم ماست» « ملت الاقصی به پیش تا پیروزی و آزادی»، «عملیات طوفان الاقصی نابودگر صهیونیست‌های ستمگر» و «عادی‌سازی روابط با تل‌آویو نابود باد».

رژیم صهیونیستی و مراکش که از سال ۲۰۰۰ روابط با یکدیگر را متوقف کرده بودند، ۱۰ دسامبر ۲۰۲۲ با نظارت آمریکا توافقی را برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک و عادی‌سازی روابط خود امضا کردند که با مخالفت نهادها، احزاب و گروه‌های مردمی مواجه شد.

با آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، شهرهای مختلف مراکش از جمله رباط، پایتخت آن شاهد تجمع‌های گسترده‌ای در اعلام همبستگی با مردم فلسطین در این جنگ بودند و مراکشی‌ها در این تظاهرات‌ها و تجمع‌ها توقف حملات به غزه، لغو محاصره این شهر و انتقال کمک‌های بشردوستانه به آنجا را خواستار شدند.




انتهای پیام

نظر شما