شناسهٔ خبر: 66468366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه کاشان؛

امام صادق (ع) ساختار فرهنگی جامعه شیعه را سامان داد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان اینکه امام صادق (ع) ساختار فرهنگی جامعه شیعه را سامان داد گفت : کسانی که می خواهند کار فرهنگی انجام دهند از زندگی الگوی تمام عیار امام صادق(ع) درس بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) این شهر با اشاره به حکمت ۴۰ نهج البلاغه حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه بپرهیزید از شدت عمل انسان کریم و بزرگوار وقتی که گرسنه می شود و بپرهیزید از تهاجم انسان پست و لعین گفت: آیت الله خویی در تفسیر این بخش از حکمت نهج البلاغه فرمودند انسان کریم در معرکه جنگ وقتی قرار می گیرد شکم خودش را پر نمی کند با حالت جوع می رود بعد جان خودش را برای شهادت یا پیروزی آماده می کند.

امام جمعه کاشان تصریح کرد : باید در استغنا ویژگی افراد کریم را داشته باشیم دستمان باز و متواضع نسبت به فقرا باشیم در حالت نداری هم تلاش بکنیم که بتوانیم حق فقرا را از دیگران بگیریم .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه ضمن گرامی داشت معلم این روز را به کلیه معلمان مهد کودک ، ابتدایی ، متوسطه و اساتید دانشگاه و حوزه تبریک گفت و اظهار داشت : پیامبر اعظم (ص) در ماده جود در میزان الحکمه فرمودند معلم کسی است که علمی را بیاموزد برای خدا منتشر کند روز قیامت به تنهایی این معلم یک امت معبوث می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه گله رهبری در سال هایی که سند تحول را جدی نگرفتیم ضرر کردیم باید عملیاتی شود گفت : رهبری فرمودند معلمان ما باید از نظر معیشت ، معلومات ، معنوی و نیازهای علمی باید توانمند شوند ضمن اینکه معاونت پرورشی یکی از بخش های مهم آموزش و پرورش است.

منتخب مردم استان اصفهان در خبرگان رهبری به مطلب نشریه نیورک تایمز مبنی براینکه دولت امریکا خصوصی به صهیونیست ها گفته نمایشی اعلام پیروزی بکنید و کم کم از غزه عقب نشینی کنید و نبرد خودتان را با مقاومت با شیوه دیگری دنبال کنید اشاره کرد و افزود :تعبیر دولت تروریست امریکا همان تعبیری است امام راحل در وصیت نامه شان آورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی امریکایی ها علیرغم ۷ ماه جنگ بخش قابل توجهی از تونل های حماس هنوز فعال است یاد آورشد : در جبهه دشمن استعفای متعددی از جمله سرلشگر آهرون رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل به خاطر صحیح نبودن محاسبه اش در حمله به کنسولگری ایران در دمشق را شاهدیم.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: خداوند متعال به رهبری ، شورای امنیت ملی و شورای نظامی و اطلاعاتی کشورمان کمک کرد تا جواب بازدارنده ای را به رژیم صهیونیستی بدهیم .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیداری دانشجوبان و دانشگاهیان دنیا را یکی از شیرین های کشورمان در مقابل تلخی ها دانست و افزود : تدبیر رهبری را باید در بهمن ۹۳ و آذر ۹۴ در نامه هایی را که به جوانان امریکا و اروپا نوشت که بروید سراغ کتاب الهی قرآن باید جستجو کنیم .

امام جمعه کاشان تصریح کرد : امریکایی به دنبال ایجاد تفرقه و ناامنی در کل منطقه می باشند لذا حشت الشعبی اگر حمله کرد نقض عهد اول توسط امریکایی های ملعون انجام شد .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) با بیان اینکه دوران امامت آن حضرت ۳۴ سال است اظهار داشت مردم کاشان مفتخر است در سال ۱۱۴ که امامت به امام صادق منتقل شد حضرت علی بن باقر(ع) را به عنوان دومین امام بعد از امام باقر (ع) تایید فرمودند که سفیر امام معصوم در منطقه بزرگ کاشان باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه امام صادق(ع) در دوران امامت خود ۵ خلیفه ستمگر بنی امیه و دو خلیفه ستمگر عباسی و منصوردوانقی را دیدند گفت : زندگی امام صادق (ع) یک الگوی تمام عیار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه امام صادق (ع) ساختار فرهنگی جامعه شیعه را سامان داد گفت : کسانی که می خواهند کار فرهنگی انجام دهند از زندگی الگوی تمام عیار امام صادق(ع) درس بگیرند.

انتهای پیام ./

نظر شما