شناسهٔ خبر: 66786893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان:

سیره و سبک شهید آیت الله رئیسی همواره خدمت به مردم بود

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با انتشار پیامی تاکید کرد: سیره و سبک شهید آیت الله رئیسی همواره خدمت به مردم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با انتشار پیامی در پی شهادت رییس جمهور و هیات همراه تاکید کرد: سیره و سبک شهید آیت الله رئیسی همواره خدمت به مردم بود.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

﴿مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا ﴾

شهادت دکتر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور خادم و خستگی‌ناپذیر ایران، آیت الله سید محمد‌علی هاشم، دکتر امیر عبداللهیان وزیر مجاهد امور خارجه و دکتر رحمتی و همراهان ایشان، خدمت امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و خانواده‌های شهدا و ملت شهید پرور ایران تسلیت عرض میکنیم.

سیره و سبک زندگی شهید آیت الله رئیسی در دوران ریاست ایشان همواره حرکت به سمت خدمت به مردم بود و ایشان همواره کمک به محرومان و مناطق دور افتاده را در لیست اولویت اقدامات خود می‌دانستد.

شهید آیت الله رئیسی، با وجود تمام فشارها، از سوی مخالفین داخلی و خارجی نا‌امید نبود و همواره در دوران خدمت سه ساله‌شان در مقام اجرایی کشور دستاورد‌های زیادی از جمله احیای روابط با کشور‌های آسیایی و اروپایی و همچنین در سفر‌های استانی مشغول به بازگشایی واحد‌های تولیدی_صنعتی، رفع مشکلات مردم و همچنین افتتاح بخش‌های عمرانی مشغول بودند.

دست تقدیر هرچه بخواهد و به هر سویی که ما را ببرد، ما تسلیم دست تقدیر هستیم.

با نگاهی به ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی و حکومت جمهوری اسلامی متوجه می‌شویم ایران اسلامی ما همیشه گرفتار آزمایش‌ها، سختی‌ها و ابتلا‌هایی بوده که باید از آن با موفقیت خارج میشده به همه این مراحل را پشت سر گذاشته و امروز تا اینجا رسیده‌ایم. 

شاید دشمن فکر می‌کند که با شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه خللی در کار این نظام رخ می‌دهد، اما اینگونه نیست با شهادت حاج قاسم محاسبه کردند که ایران در منطقه در جا می‌زند، اما دیدند نه تنها در جا نزد بلکه با طوفان الاقصی دودمان آن‌ها را بر باد داد. 

حالا شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و هیئت همراه ایشان هم بدون شک امتحانی از همین جنس است، از جنس اینکه قرار است اتفاق مهم‌تری برای ما روی دهد، قرار است یک گام و مرحله جدید به سمت جلو برداریم و اتفاقی مهم در سطحی عالی در کشور روی دهد. 

شاید شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و دیگر مسئولان همراه ایشان هنگام خدمت تقدیری از پیش نوشته شده باشد برای آنکه بدانیم این مسیر، مسیر سختی است که اینگونه جانبازی‌ها و اینگونه سرافرازی‌ها را هم برمی‌تابد و باید تاب تحمل آن را داشت. 

درست از ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ تا لحظه اکنون با نگاهی به تاریخ پر التهاب ایران در می‌یابیم که هیچ سال پرحادثه‌ای نبوده که از سر نگذرنده باشیم. 

هر سال یک اتفاق، یک حادثه و یک تلخی در کنار صد‌ها شیرینی دیگر برای ما روی داده و بدون شک بعد از این هم روی خواهد داد. 

مهم این است که ما نا امید نشویم، مهم این است که ما به آینده امیدوار باشیم، مهم این است که ما بدانیم که در مسیر در حال حرکت کمترین کار شهادت در راه خدمت به مردم و در راه تلاش برای اعتلای نام انقلاب اسلامی است. 

دشمنان شاد شوند یا نه، برای خودشان خوشحال شوند، ما یاد گرفته‌ایم با رفتن یک نفر، دیگری که آمد قوی‌تر و محکم‌تر کار را ادامه خواهد داد. 

این مملکت رهبری دارد بسیار آگاه، مقتدر و بسیار محکم که ایستاده تا آسیبی به این آب و خاک نرسد. 

آنچه ایشان شامگاه یکشنبه در دیدار با خانواده پاسداران کشور گفتند حکم پذیرش حقیقت و واقعیت موجود برای ما را دارد، حقیقت و واقعیتی که نه چرخ کشور می‌خوابد، نه ما معطل کسی می‌مانیم، نه کسی می‌تواند و می‌داند که ما در کدام مسیر در حال حرکت به سمت تعالی و پیشرفت هستیم. 

عاقبت بخیری واقعاً سخت است اینکه شما در اوج خدمت در هنگام بازدید از طرح‌ها و پروژه‌ها دعوت حق را لبیک بگویید واقعاً نصیب کسی نخواهد شد و این توفیقی بود که شهید دکتر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به همراه دکتر امیرحسین عبداللهیان موفق به کسب آن شدند و ما می‌دانیم بعد از این نیز ممکن است چنین رویداد‌ها و حوادثی برای کشور روی دهد. 

در پایان باید گفت شرایط کشور شرایط خاصی است و ما هم این را درک می‌کنیم و می‌دانیم که این شرایط تلخ و سخت است، اما با کار و کوشش و تلاش شبانه روزی می‌شود تمام این تلخی‌ها و سختی‌ها را به شیرینی و حلاوت بی‌مانندی تبدیل کرد که دشمن را به ترس و وحشت وا دارد. 

در آخر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان، از خداوند طلب صبر را برای ملت شهید پرور و داغدار ایران اسلامی خواستاریم.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

نظر شما