شناسهٔ خبر: 66786848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز خبر داد

آغاز تشدید مبارزه با بیماری برگی مزارع گندم شیراز

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از تشدید مبارزه با بیماری های برگی مزارع گندم این شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون در پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع عملیات مبارزه شیمیایی صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی با بیان اینکه هشت هزار هکتار کشت آبی و ۲۷ هزار هکتار کشت دیم گندم در این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: در سال جاری با مساعد شدن شرایط آب و هوایی شاهد طغیان زنگ زرد در مزارع هستیم.

وی با اشاره به اهمیت تسریع در مبارزه شیمیایی، کاهش آب مصرفی در سمپاشی، کاهش سموم و افزایش ایمنی، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده بیش از ۳۶۵۰ هکتار از مزارع با استفاده از پهپادهای کشاورزی سمپاشی شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تصریح کرد: بیشترین میزان استفاده از پهپاد توسط کشاورزان مناطق سیاخ و دارنگون در سطح هزار و ۵۰۰ هکتار و ارژن در سطح هزار و ۱۵۰ هکتار انجام شده است.

میرزایی ادامه داد: بکارگیری فناوری پهپادهای کشاورزی در مزارع شهرستان شیراز با هدایت و راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی به طرق مختلف از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی و انتشار اطلاعیه‌ها در شبکه‌های مجازی عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر رطوبت و دما عوامل دیگری در توسعه بیماری زنگ اثر گذار است، اضافه کرد: متأسفانه کشت ارقام حساسی مانند سیروان و کشت متراکم در بروز و گسترش این بیماری در مزارع گندم و جو مؤثر بوده است.

نظر شما