شناسهٔ خبر: 66463667 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد

برنامه عمران سازمان ملل، در گزارشی اعلام کرد که بازسازی غزه می‌تواند تا قرن آینده طول بکشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برنامه عمران سازمان ملل، امروز با گذشت 209 روز از جنگ غزه، در گزارشی اعلام کرد که میزان فقر در این منطقه از 38 درصد پیش از جنگ به بیش از 60 درصد رسیده است. در این گزارش با اشاره به ویرانی گسترده و بی سابقه در غزه، آمده است که هزینه بازسازی این منطقه حداقل بین 40 الی 50 میلیارد دلار  خواهد بود و اگر روند بازسازی همچون دیگر جنگ‌های گذشته پیش رود، بازسازی کامل غزه به قرن بعدی خواهد کشید و 80 سال زمان خواهد برد.

این گزارش حاکی از آن است که بمباران مداوم اسرائیل برای حدود هفت ماه، میلیاردها دلار خسارت وارد کرده و منجر به تبدیل بسیاری از ساختمان‌های بتنی بلندمرتبه به انبوهی از آوار شده است. «آخیم اشتاینر»، مدیر برنامه توسعه ملل متحد در این خصوص گفت که حجم تخریب‌ها باعث شده است که نوار غزه «مانند سطح ماه» شود.


همچنین به گفته منابع فلسطینی حدود 80 هزار خانه در غزه ویران شده است. دفتر منطقه‌ای برنامه عمران سازمان ملل در ادامه گزارش خود گفت در بهترین سناریو و در صورتی که مصالح ساختمانی 5 برابر سریع‌تر از جنگ قبلی وارد غزه شود، بازسازی این منطقه می‌تواند تا سال 2040 به پایان برسد.

در این گزارش همچنین به تأثیرات اجتماعی و اقتصادی طولانی‌مدت جنگ فعلی که می‌تواند چندین دهه طول بکشد اشاره شده است. «آخیم اشتاینر»، مدیر برنامه توسعه ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: «نرخ بی‌سابقه تلفات انسانی، ویرانی عظیم و افزایش شدید فقر در چنین مدت کوتاهی منجر به یک بحران جدی توسعه می‌شود که آینده نسل‌های آینده را تهدید می‌کند».

نظر شما