شناسهٔ خبر: 66712389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

طلای جهانی رشد کرد؛ قیمت نقره سد 30 دلاری را شکست طلای جهانی رشد کرد؛ قیمت نقره سد 30 دلاری را شکست

به گزارش اکوایران، به‌نظر می‌رسد قیمت طلا به کمک اقدامات تشویقی چین، و همچنین بازگشت امیدها درباره کاهش نرخ بهره آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایشی خواهد بود. قیمت نقره نیز سد 30 دلاری را شکست و به بالاترین میزان در طول یازده سال گذشته رسید. قیمت لحظه‌ای دلار در 1443 به وقت گرینویچ با 1.3 درصد

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، به‌نظر می‌رسد قیمت طلا به کمک اقدامات تشویقی چین، و همچنین بازگشت امیدها درباره کاهش نرخ بهره آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایشی خواهد بود. قیمت نقره نیز سد 30 دلاری را شکست و به بالاترین میزان در طول یازده سال گذشته رسید. 

قیمت لحظه‌ای دلار در 1443 به وقت گرینویچ با 1.3 درصد افزایش به 2407.65 دلار در هر اونس رسید، که  بالاترین قیمت آن از تاریخ 19 آوریل محسوب می‌شود. معاملات آتی طلا نیز با 1.2 درصد افزایش به 2412.10 دلار رسید.

به گفته یک تحلیلگر کالاهای پایه، طلا باوجود افزایش در ارزش دلار و بازدهی‌ها درحال رشد است؛ به‌نظر می‌رسد محرک‌های اقتصادی چین در این شرایط کمک کننده بوده است، چراکه سایر فلزات نیز عملکرد خوبی داشته‌اند.

پس از اینکه چین اقدامات بی‌سابقه‌ای برای حمایت و پایدارکردن بخش مسکن بحران زده خود اعلام کرد، بازار افزایش شده استی. چین علاوه بر طلا یکی از مصرف کنندگان اصلی فلزات صنعتی نیز هست. 

قیمت شمش این هفته تابحال 2 درصد رشد داشته است.

به گفته تحلیلگر بازار، طلا درحال واکنش نشان دادن به این است که تورم قیمت مصرف کننده احتمالا تحت کنترل درآمده است، و به این ترتیب گمانه‌زنی‌های مبنی بر دوره طولانی از نرخ‌های بهره بالا فروکش کرده است. 

معامله گران انتظار دارند نرخ بهره امسال دوبار کاهش پیدا کند، به‌طوری که اولین کاهش به احتمال زیاد در ماه نوامبر باشد. 

کاهش نرخ‌های بهره جذابیت شمش را افزایش خواهد داد.

معامله گران در بازار فیزیکی این هفته پریمیوم‎های کمتری در بازار چین ارائه می‌کردند و در بازار هند تخفیفات خوبی داده می‌شد.

IMG_20240517_194421_249

در همین حال، نقره و پلاتین نیز به وسیله افزایش قیمت طلا و فلزات پایه حمایت شدند. 

قیمت لحظه‌ای نقره پس از شکستن سطح مقاومتی 30 دلار با 3.6 درصد افزایش به 30.66 دلار در هر اونس رسید. آخرین باری که نقره از 30 دلار عبور کرد اوایل سال 2021 بوده است، ولی نقره بیش از یک دهه نتوانسته است آن را حفظ کند.

پلاتین پس از رسیدن به بالاترین سطح یکساله خود در روز پنجشنبه، با 1.8 درصد افزایش به 1076.05 دلار رسید. پلاتین به دنبال ادامه کسری‌ ساختاری این هفته تابحال 8 درصد رشد داشته است.

پالادیوم نیز با 1.3 درصد افزایش به 1006.95 دلار رسید. 

 

منبع: ecoiran-63723

نظر شما