شناسهٔ خبر: 66463207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت سامانه بارشی امروز در مازندران

اداره کل هواشناسی درباره احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی از بعداز ظهر امروز جمعه در برخی از مناطق کوهستانی مازندران هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، کارشناس هواشناسی گفت: امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه آسمان استان صاف تا نیمه ابری است و از اواخر روز تا فردا شمبه همراه با رگبار پراکنده باران و در دامنه ها و ارتفاعات هم رگبار باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

غلامپور افزود:  بر این اساس بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، احتمال آسیب به سازه‌های کم مقاوم، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، کاهش دید، ریزش سنگ و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی بویژه جاده‌های کندوان و هراز از تبعات این سامانه است.

او گفت: احتیاط در تردد محور‌های کوهستانی بویژه گردنه‌ها، و لغزنده بودن جاده ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم سازی پوشش خزانه برنج و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

بگفته غلامپور، مسافران در این مدت از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر وحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خوددداری و رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محور‌های کوهستانی و هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

کارشناس هواشناسی افزود: شنبه آسمان استان ابری و نسبتا خنک همراه با رگبارهای پراکنده خواهد بود و از اواخر روز سامانه بارشی از استان خارج می شود.

غلامپور افزود: یکشنبه و دوشنبه وضعیت جوی استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بيني می شود و دوشنبه در ساعات بعدازظهر در اوایل شب در ارتفاعات غربی با رگبار پراکنده همراه است.

 

 

نظر شما