شناسهٔ خبر: 66464166 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

هشدار / مازندران سیلابی می‌شود

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: با احتمال وقوع سیلاب و رواناب رودخانه‌های مازندران مواجهیم و رانندگان جوانب احتیاط را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران‌ اظهار داشت: امروز جمعه آسمان استان صاف تا نیمه ابری است و از اواخر روز تا شنبه آسمان در اکثر مناطق کشور همراه با رگبار پراکنده باران است.

وی افزود: با استقرار سامانه بارشی در دامنه ها و ارتفاعات رگبار باران و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

اسدی افزود: با بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید احتمال آسیب به سازه‌های کم مقاوم افزایش می‌یاید و لذا توصیه‌های ایمنی صادر شده است.

وی کاهش دما و جاری شدن روان‌آب را از اثرات سامانه عنوان کرد و یادآور شد: با بالا آمدن آب رودخانه‌ها امکان وقوع سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای وجود دارد.

معاون هواشناسی مازندران اظهار کرد: ریزش،سنگ در مناطق کوهستانی، کاهش دید، اختلال در تردد محورهای کوهستانی به ویژه جاده‌های کندوان و هراز را خواهیم داشت و مسافران توصیه‌های فنی در محورهای مواصلاتی را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر احتیاط در تردد محورهای کوهستانی گفت: در گردنه‌ها جاده لغزنده است و لذا از اسکان لازم است خودداری شود.

اسدی خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی را خواستار شد و بیان کرد: با مقاوم سازی پوشش خزانه برنج لازم است از وقوع خسارت احتمالی جلوگیری شود.

معاون هواشناسی به مسافران توصیه کرد در مدت تردد از اقامت و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خوددداری کنند و رانندگان هم هنگام تردد در جاده‌های استان و در محورهای کوهستانی نکات ایمنی را رعایت کرده و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

این کارشناس هواشناسی گفت: شنبه آسمان استان ابری همراه با رگبارهای پراکنده بوده و از اواخر روز سامانه بارشی از استان خارج می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما