شناسهٔ خبر: 66602255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار مدیریت بحران درباره تنش گرمایی در مازندران

اداره کل مدیریت بحران استان مازندران درباره گرم شدن هوا و تبعات آن هشدار داد.

صاحب‌خبر -

هشدار مدیریت بحران درباره تنش گرمایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بر اساس اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان مازندران و بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان؛ با استقرار سامانه کم فشار سطح زمین و شکل گیری جریانات گرم جنوبی، از امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت تا فردا یکشنبه ۲۳ اردیبهشت شاهد افزایش محسوس دما و وزش باد گرم (گاهی نسبتا" شدید) در همه مناطق استان خواهیم بود.


افزایش پتانسیل آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع، ایجاد تنش دمایی در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، احتمال ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی و آسیب به سازه‌های کم مقاوم‌تر بر اثر وزش باد از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود.

 

لذا به هم استانی‌ها و مسافران گرامی توصیه می‌شود:


۱- رانندگان هنگام تردد در محور‌های مواصلاتی استان به ویژه محور‌های کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر (از نیرو‌های پلیس راه و راهداری) با احتیاط کامل رانندگی کنند.


۲- با توجه به احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و مناطق جنگلی استان؛ دهیاران و روستاییان در صورت مشاهده هرگونه دود و موارد مشکوک به آتش سوزی، مراتب را بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز امدادی اطلاع دهند.


۳- مهمانان و مسافرین از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل‌ها جدا" خودداری کنند و یا قبل از ترک محل، نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کنند.


۴- کوهنوردان از صعود به ارتفاعات و برپایی چادر و اقامت در فضای باز به علت وزش باد شدید خودداری کنند.


۵- شهرداران استان نسبت به بازدید و مقاوم سازی تابلو‌ها، بیلبورد‌های تبلیغاتی و سازه‌های موقتی سطح شهر‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

نظر شما