شناسهٔ خبر: 66461642 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نسخه اسپانیایی کتاب «چُغُک» در نمایشگاه کتاب کلمبیا رونمایی شد

کتاب «چُغُک» داستانی درباره اتفاقات نهم و دهم دی ماه ۱۳۵۷ مردم مشهد بر ضد رژیم شاهنشاهی است که توسط انتشارات بین‌المللی فانوس دریایی به زبان اسپانیایی ترجمه و برای اولین بار در سی و ششمین دوره نمایشگاه کتاب بوگوتا در کشور کلمبیا رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کلمبیا، کتاب «چُغُک» که با هدف آشنایی بیشتر نوجوانان ایران اسلامی با زندگی رهبر معظم انقلاب منتشر شده است، داستانی مستند درباره حوادث روزهای نهم و دهم دی‌ماه ۵۷ در مشهد مقدس است. داستان با تصاویری از کوچه پس‌کوچه‌های مشهد آغاز می‌شود. نیمه‌های شبی مهتابی و در فضایی ملتهب، پسربچه‌ای در کوچه‌ها پرسه می‌زند و شاهد رویدادهای بسیار عجیبی است. محمدمهدی نوجوانی‌ است که با سن‌وسال کم و قدوقواره کوچکش، کارهای انقلابی بزرگی می‌کند. او که در جمع انقلابیون مشهد جایگاه ویژه‌ای دارد، از نزدیک شاهد حضور آیت‌الله‌ خامنه‌ای در جریان مبارزات مردم است، با ایشان رابطه‌ای صمیمی و نزدیکی دارد و از سوی ایشان «چُغُک» نامیده می‌شود.

ترجمه کتاب توسط مارتا گلزار و تصویرگری آن توسط آقای میکائیل براتی انجام شده است. این کتاب در سی و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بوگوتا در کشور کلمبیا رونمایی شد.

همچنین ترجمه اسپانیایی کتاب «فکر، کودک، فلسفه» اثر غلامرضا حیدری ابهری که توسط انتشارات بین‌المللی فانوس دریایی باز تولید و با نام «کودک باهوش من» منتشر شده در نمایشگاه کتاب کلمبیا رونمایی شد.

سید سعید شاه‌مرادی مترجم کتاب و مدیر تولید انتشارات بین‌المللی فانوس دریایی درباره این اثر گفت: این کتاب بسیار ارزنده که در واقع اولین گام‌های تفکر صحیح را برای کودکان پایه‌ریزی می‌کند، برای مخاطب فارس‌زبان و آشنا با فرهنگ ایرانی-اسلامی نوشته شده است. اما انتشارات فانوس دریایی با مناسب سازی فرم و محتوای کتاب با مخاطب غربی و به طور ویژه آمریکای‌لاتینی این کتاب را بازتولید کرد.

نسخه اسپانیایی کتاب «چُغُک» در نمایشگاه کتاب کلمبیا رونمایی شد

یادآوری می‌شود؛ سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بوگوتا از ۲۹ فروردین ماه به مدت دو هفته در حال برگزاری است.

در غرفه جمهوری اسلامی ایران کتاب‌های منتشره در کشور به زبان اسپانیایی به‌ویژه در بخش‌های کودک و نوجوان و داستان‌های اسلامی و قرآنی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

فعالیت‌های فرهنگی مختلف دیگری در این غرفه از جمله خطاطی نستعلیق به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

همچنین در این رویداد فرهنگی از کتاب سلول شماره ۱۴ (خاطرات مبارزاتی رهبر معظم انقلاب به زبان اسپانیولی) نیز با حضور مقامات کلمبیایی رونمایی شد.

نمایشگاه کتاب بوگوتا قدیمی‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی این کشور و دومین نمایشگاه بزرگ کتاب منطقه آمریکای لاتین به شمار می‌رود که از ۳۵ سال قبل به‌صورت مستمر در حال برگزاری است؛ در سال جاری علاوه بر ناشران داخلی، شرکت‌کنندگانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، فرانسه، اسپانیا، فلسطین، اکوادور، برزیل و آرژانتین حضور دارند.

 

انتهای پیام

نظر شما