شناسهٔ خبر: 66456945 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

حیدری سورشجانی: فیلم تیغِشت داستان خونخواهی و دلدادگی برادران بختیاری است

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، مهدی حیدری سورشجانی درباره فیلم بلند داستانی تیغِشت گفت: مراحل تصویربرداری این فیلم در شهرستان اردل و شهر سورشجان انجام شده است و عمده بازیگران و عوامل سازنده آن را هنرمندان چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌دهند.

این هنرمند فیلم‌ساز با اشاره به اینکه تیغشت در گویش بختیاری به معنای طلوع آفتاب است و حسن عطارها نویسنده این اثر شناخته می‌شود، افزود: اکبر دانیالی، حبیب تاجمیری، رامین سامانی، داراب آقاسی زاده، آذر فرامرزی، عباس پرویزی، فاطمه رئیسی، حسین مددی، منصور حافظی و احمد خلیلی از جمله بازیگران این فیلم بلند داستانی به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: در تهیه فیلم تیغشت، سید ایمان طاهریان دستیاری کارگردان را بر عهده داشت و مسعود عباسی به عنوان مجری طرح و سرمایه‌گذار، کاظم فرامرزی به عنوان مدیر فیلم‌برداری، و سعید بهرامی مدیر صدابرداری با مجموعه تولیدی همکاری داشتند.

حیدری سورشجانی همچنین به همکاری آرش قاسمی، پیمان نیکوبین، بهنام نوروزی، هادی مهدوی فاطمه جهانبخشی، ایمان حیدری، مرضیه عسگریان، میثم عبدالهی، معصومه خدادادی، راضیه غریب پور، وحید حیدری، دانیال عظیمی، میدیا رستاری، حدیث منصوری و فربد فرزانه به ترتیب در بخش‌های طراحی و ترکیب صدا، تدوین، طراحی چهره پرداری، اصلاح رنگ و نور، طراحی پوستر، مدیریت تولید، عکاسی، مدیریت تدارکات، طراحی لباس، منشی صحنه، مدیریت صحنه، جلوه‌های ویژه بصری، ترجمه، مشاوره گویش و برنامه‌ریزی اشاره کرد.

  گفتنی است، چهره‌های موفق فیلم‌سازی چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر توانسته‌اند با خلق آثار متعدد، جوایزی مختلفی را در جشنواره‌های همچون سینما حقیقت، کودک و نوجوان اصفهان و ایدفا و دیگر جشنواره‌های بین‌المللی به دست آورند.

نظر شما