شناسهٔ خبر: 66701677 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

طریفی حسینی: جدول عناوین دروس پایه ابتدایی به زودی تقدیم شورای عالی آموزش و پرورش می شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: جدول عناوین دروس پایه ابتدایی به زودی از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به شورای عالی آموزش و پرورش داده خواهد شد. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: جدول عناوین دروس پایه ابتدایی به زودی از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به شورای عالی آموزش و پرورش داده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرگزاری برنا، درباره تغییرات کتاب های درسی پایه اول ابتدایی اظهار داشت: یکی از دستور کارهای اصلی معاونت آموزش ابتدایی و سازمان برنامه ریزی آموزشی و شورای عالی آموزش و پرورش، بازنگری در جدول عناوین دروس و ساعات تدریس هفتگی دانش آموزان است که با اولویت دوره ابتدایی، به خصوص پایه اول ابتدایی هم اکنون درحال برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه جدول عناوین به زودی از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به شورای عالی آموزش و پرورش داده خواهد شد، گفت: جدول عناوین دروس بازنگری شده باید به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسد.

وی ادامه داد: چارچوبی از شایستگی های عمومی طراحی شده و در این چهارچوب چهار شایستگی اصلی از جمله هویت ملی و دینی، تفکر و تعقل، ارتباط مؤثر و مسئولانه و خویشتن بانی است و در ذیل این شایستگی های کلی خرده شایستگی ها و استانداردهایی تعیین شده است که دانش آموزان پس از گذراندن دوره های تحصیلی باید دارای این شایستگی ها شوند.

وی گفت: به همین جهت بازنگری برنامه های درسی در پایه اول ابتدایی مبتنی بر این چارچوب ها خواهد بود و امکان دارد که با عناوین درسی کنونی تفاوتی هایی داشته باشد، بازنگری عناوین درسی زمانبر است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: این بازنگری متناسب با شرایط و اقتضائات روز و پیش بینی تغییر و تحولات آینده و کاربردی کردن مطالب درسی در ارتباط با شرایط زندگی انجام می شود. 

طریفی حسینی درباره برنامه این معاونت برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان بیان کرد: بخش نامه ای در حال  مستند سازی است که از سوی معاونت پرورشی به مدارس ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: دستوراالعمل پایگاه های تابستانی برای انجام فعالیت های متنوع متناسب با مقاطع دانش آموزان در نظر گرفته شده و تأکید ما در این خصوص بر این است که مدیران مدارس، این پایگاه ها را راه اندازی کنند و دانش آموزان اوقات فراغت خود را در این مدارس بگذرانند. 

معاون اموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: موضوع اوقات فراغت  یک موضوع ملی است که در آموزش و پرورش ذیل سند تحول بنیادین دنبال می شود و برای این مورد مقرر شده تا آیین نامه ای در هیأت وزیران به تصویب برسد.  

انتهای پیام/ 

نظر شما