شناسهٔ خبر: 66701711 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

آیت الله رحمانی فرد در گفتگو با تقریب:

سیره امام رضا(ع) بر پایه تکریم و جهت وحدت آفرینی بوده است

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم،بیان کرد: در دهه کرامت باید با ایجاد الفت ، وحدت و مودت پیوند فی ما بین اهل سنت و شیعه و دیگر مذاهب را تقویت نماییم؛ اکرام جنبه ها و ابعاد گوناگونی را پوشش می دهد، یکی از این ابعاد احترام گذاشتن به مذاهب ، ادیان و انسان های دیگر است.

صاحب‌خبر - آیت الله علی رحمانی فرد سبزواری استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به نقش کرامت بخشی به یکدیگر در ایجاد وحدت وتقریب میان امت اسلامی، اظهار داشت: یکی از روش های وحدت آفرینی، ایجاد محبوبیت اکرام و کرامت می باشد که حضرت رضا(ع) این شیوه را اعمال می کردند و از این مسیر عده زیادی را به سمت خویش جذب کردند.

وی افزود: کرامت از ماده اکرام است که دارای اقسامی است؛ نمونه و الگوی این اقسام عبارت از احسان مادی و بخشش و نیکی و احترام متقابل به همدیگر است، اکرام کردن و کرامت آفرینی در سیره ائمه معصومین می باشد.

وی تصریح کرد: این روش ایجاد محبوبیت در دل دیگران می کرده است؛ از سویی با حفظ احترام، اطعام دادن، موجبات حل مشکلات را فراهم می ساخته است.

این استاد حوزه علمیه قم، عنوان کرد: اکرام جنبه ها و ابعاد گوناگونی را پوشش می دهد؛ یکی از این ابعاد احترام گذاشتن به مذاهب ، ادیان و انسان های دیگر است؛ در حقیقت نداشتن برتری نسبت به دیگران بوده که بتوانیم به طور عادی ارتباط برقرار کنیم و زندگی عادی داشته باشید.

وی در پایان تاکید کرد: در دهه کرامت باید با ایجاد الفت ، وحدت و مودت پیوند فی ما بین اهل سنت و شیعه و دیگر مذاهب را تقویت نماییم که امیدواریم همگان بر این شیوه و روش در راستای تقویت وحدت و ایجاد محبت و مودت حرکت نمایند.

انتهای پیام/
 

نظر شما