شناسهٔ خبر: 66447562 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

دیلی‌میل: هشدار درباره اپیدمی اخاذی جنسی آنلاین از کودکان انگلیسی

صاحب‌خبر -

[شهروند] فضای مجازی و خطرات واقعی؛ «اخاذی جنسی از کودکان» یک نمونه‌اش؛ ابتدا اغفال‌شان می‌کنند، سپس تهدید و در نهایت تراژدی‌ رقم می‌خورد: کودکان و نوجوانانی که از شرم جان خود را می‌گیرند. گزارش پیش رو، با استناد به روزنامه‌های انگلیسی دیلی‌میل، گاردین و دیلی‌میرور از این معضل فاجعه‌بار در فضای مجازی گفته ‌است.    «دیلی‌میل» در گزارشی با عنوان «هشدار به همه کودکان بریتانیا در مورد اپیدمی اخاذی آنلاین صادر شد» نوشت: آژانس ملی جرم و جنایت بریتانیا در هشداری بی‌سابقه به 570 هزار معلم ابتدایی و متوسطه در سراسر بریتانیا اعلام کرد که کودکان در معرض خطر اخاذی جنسی هستند. این اولین‌بار است که آژانس ملی جرم و جنایت هشداری ملی برای مدارس صادر می‌کند و کارشناسان می‌گویند که برای جلوگیری از یک «اپیدمی اخاذی جنسی» فوریت دارد.

پول بده تا عکس‌هایت منتشر نشود
جیمز بابیج، مدیر کل تهدیدات آژانس ملی جرم و جنایت به «دیلی‌میل» گفت: اخاذی جنسی جنایتی بی‌رحمانه است. مرتکبان هیچ نگرانی برای قربانیان یا زندگی‌هایی که ممکن است در این فرآیند از بین برود، ندارند. تنها انگیزه آنها سود مالی است. باندهای جنایتکار قبل از اینکه از کودکان بخواهند عکس‌های خود را به اشتراک بگذارند یا از خود فیلم بگیرند، آنان را به صورت آنلاین فریب می‌دهند تا باور کنند با فردی هم سن و سال خود در ارتباطند. باج‌گیران سپس تهدید می‌کنند که عکس‌های برهنه یا نیمه‌برهنه آنها را، اعم از واقعی یا جعلی، برای دوستان و خانواده‌شان منتشر می‌کنند، مگر اینکه پول بدهد.

میلیون‌ها پوند در جیب جنایتکاران/ افزایش 100 درصدی اخاذی جنسی آنلاین در آمریکا
به گزارش دیلی‌میل، پلیس می‌گوید همه گروه‌های سنی و جنسیتی هدف اخاذی جنسی بوده‌اند، اما بخش بزرگی از موارد نوجوانان پسر 14 تا 18 ساله هستند. بررسی جنایت برای انگلستان و ولز نشان داد که تقریبا از هر 10 کودک 13 تا 15 ساله، یک نفر در سال گذشته پیام جنسی آنلاین دریافت کرده و دو سوم از آنها‌ درگیر عکس‌های غیراخلاقی بودند. آخرین آمار اخاذی جنسی آنلاین، رقم 13 هزار و 322 مورد در انگلستان و ولز را در سال منتهی به سپتامبر 2022 نشان می‌دهد. این رقم معادل 36 قربانی در روز است. بیش از نیمی از پرونده‌ها بدون هیچ مظنونی بسته شد. بازرسان می‌گویند جنایات گزارش‌شده به پلیس نوک کوه یخ است و معتقدند که باندهای اخاذی جنسی میلیون‌ها پوند با هدف قرار دادن کودکان انگلیسی به دست می‌آورند. به گزارش گاردین، آژانس ملی جرم و جنایت انگلیس گفت که «مرکز ملی کودکان گمشده و استثمارشده آمریکا» بیش از 100 درصد افزایش موارد اخاذی جنسی را در سال 2023 -2022 گزارش کرده بود.

اخاذی جنسی با انگیزه مالی در تمام شبکه‌های اجتماعی
«دیلی میرور» در گزارشی با عنوان «100 کودک در روز به دلیل عکس‌های برهنه هدف باج‌گیری قرار می‌گیرند»، نوشت: کارشناسان معتقدند روزانه بیش از 100 کودک قربانی اخاذی‌های جنسی می‌شوند و برخی از نوجوانان پس از افتادن در دام این باندها، خودکشی می‌کنند. تعداد موارد گزارش‌شده به پلیس طی دو سال (2020/21) 390 درصد افزایش یافته است. آژانس ملی جرم و جنایت به «دیلی میرور» گفت که اخاذی جنسی با انگیزه مالی از کودکان در تمام برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی در حال افزایش است.

شرمساری و خودکشی/ حماقت بهایی دارد
دینال آلویس 16 ساله پس از اینکه هدف اخاذی جنسی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت، جان داد. ساعت یک بامداد روزی در سال 2022 برای دینال دو عکس برهنه از خودش فرستاده شد. فرستنده نوشت: «فکر می‌کنی مسدود کردن من، متوقفم می‌کند؟ می‌خواهی برای همه فالوئرهایت عکس‌ها را بفرستم؟ چرا پول را نمی‌دهی؟ 100 پوند.» دینال ساعت 2 بامداد از خانه بیرون رفت، ویدیویی کوتاه ضبط کرد و جسد او بعد از دو ساعت پیدا شد. او خودکشی کرد. پدرش گفت: «دردناک است. او می‌خواست از شرمساری ناشی از انتشار تصاویر جلوگیری کند. کاش با ما صحبت می‌کرد.» رونان هیوز، 17 ساله، اهل ایرلند شمالی، پس از اینکه در فیس‌بوک هدف باند اخاذی جنسی قرار گرفت، خودکشی کرد. تهدید به انتشار عکس‌هایش شد، مگر اینکه 3400 پوند برایشان می‌فرستاد. رونان گفت: «من فقط 17 سال دارم. التماس می‌کنم، این کار را نکن.» باج‌گیر گفت: «مشکل من نیست. حماقت بهایی دارد. 48 ساعت فرصت داری!» رونان مرده، در مزرعه‌ای نزدیک خانه‌اش پیدا شد.

نظر شما