شناسهٔ خبر: 66447140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سهرابی بیدار خبر داد

مصرف ۳۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق در استان همدان

همدان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: بیش از ۸۳۰ هزار مشترک برق در استان با مصرف انرژی ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اولین جلسه کمیته کارگروه تقاضا و مدیریت مصرف برق در سال ۱۴۰۳ با حضور استاندار همدان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای این کارگروه در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این جلسه با بیان اینکه بر اساس تبصره بند ۷ مصوبه هیات وزیران در ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برای عبور از اوج بار مصرف و مدیریت مصرف انرژی برق مقرر شد کارگروهی به نام تقاضا و مصرف تشکیل شود، اظهار کرد: با تشکیل این کارگروه طی دو سال اخیر اقدامات خوبی با سخت‌کوشی و جدیت در این راستا انجام شده است.

علی سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه این کارگروه جزء بهترین کارگروه‌های کشور بوده است، گفت: در حال حاضر این تکلیف قانونی به قوت در استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با همت و جدیتی که بین اعضای کارگروه وجود دارد و هماهنگی‌های ارزشمندی که از سوی مدیر ارشد استان صورت خواهد گرفت، بتوانیم امسال را هم با موفقیت از اوج بار برق تابستان عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: بیش از ۸۳۰ هزار مشترک برق در استان با مصرف انرژی ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت داریم.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی در راستای کاهش تلفات انرژی گفت: در حال حاضر ۹ درصد تلفات داریم و به عبارتی ۴ هزار و ۲۸۷ میلیون کیلووات ساعت برق تحویل می‌گیریم و ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت فروش داریم.

سهرابی‌بیدار با اشاره به وجود ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف برق و ۲۰ هزار دستگاه ترانسفورماتور در استان خاطرنشان کرد: باید همواره پایش و بررسی از این شبکه‌ها صورت گیرد تا در شرایط جوی مشکلی نباشد و بتوانیم به مردم خدمات ارائه کنیم.

وی ادامه داد: پیک بار همزمان محقق شده ما با انجام اقدامات مدیریت مصرفی، ۸۰۱ مگاوات بوده درحالی که پیک بار واقعی بیش از این است و با احتساب ۱۴ مصرف مهم و بزرگ در حیطه برق باختر در مجموع یک هزار و ۱۲۰ مگاوات برق مصرفی استان است که در حال حاضر بیش از تولید، در استان مصرف برق داریم و با توجه به اینکه شبکه‌ها به هم پیوسته است در تامین برق مشکلی ایجاد نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه ۱۴ صنعت حوزه برق باختر در استان ۳۰۰ مگاوات مصرف برق دارند، گفت: در حال حاضر تمام روستاهای استان (یک هزار و ۷۴ روستا) برق‌دار هستند و روستای برفیان منتقل شده بود که آن نیز امسال جزو روستاهای برق‌دار شده قرار گرفت.

وی افزود: در بخش انرژی مصرفی که ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت را در برمی‌گیرد، بخش کشاورزی ۳۵ درصد مصرف برق دارد.

سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه بخش خانگی استان ۳۲ درصد مصرف برق دارد، عنوان کرد: بخش صنعت ۱۵ درصد، بخش‌های عمومی و اداری ۱۰ درصد و سایر مصارف ۸ درصد مصرف برق استان را دارند.

وی خاطرنشان کرد: در چهار ماه گرم سال تفاوت جدی در میزان مصرف ایجاد می‌شود که کشاورزی با برآورد صورت گرفته حدود ۵۰ درصد، ۲۷ درصد در بخش خانگی و ۱۱ درصد در بخش صنعت را شامل می‌شود.

*مصرف برق انضباط پیدا کند

استاندار همدان نیز در این جلسه با تبریک روز صنعت برق بر فعالان این عرصه، گفت: مصرف برق خانگی، کشاورزی، صنعت، گردشگری و معادن باید انضباط پیدا کند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه باید رویکرد شعار سال سرلوحه امور قرار گیرد به نحوی که جهش تولید یعنی افزایش چندبرابری نسبت به گذشته ایجاد شود، افزود: در شرایطی که در موضوع انرژی با محدودیت مواجه هستیم، شعار سال باید با بهره‌وری در تولید محقق شود.

وی با اشاره به اینکه باید نقاط هدررفت برق شناسایی و کاهش پیدا کند و مدیریت انرژی با اولویت‌های مشخص در استان پیگیری شود، تصریح کرد: در زمانی که مصرف برق واحدهای صنعتی یا خانگی از حد نرمال خارج شد، بررسی صورت گیرد تا رعایت مصرف با بهره‌وری انجام شود.

استاندار همدان اظهار کرد: باید ۴ هزار و ۳۰۰ میلیون کیلووات حجم برق مصرفی استان، با اولويت‌بندی‌های خاص تقسیم و توزیع شود.

وی با بیان اینکه صنایع پاک، دانش‌بنیان و نوآور در همدان رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: باید به پدافند غیرعامل در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و مخاطرات احتمالی توجه ویژه شود.

در پایان این جلسه نیز از دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه مصرف بهینه انرژی در استان و اعضای کمیته کارگروه تقاضا و مدیریت مصرف تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما