شناسهٔ خبر: 66432183 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سامانه بارشی در راه کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان گفت: از اواخر وقت امروز، فعالیت سامانه بارشی بیشتر مناطق استان کرمان را تحت تاثیر قرار می دهد.

صاحب‌خبر -

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تا کمی ابری است، گفت: از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از غرب کشور وارد استان می شود و اکثر مناطق استان کرمان را در بر می گیرد.

وی افزود: این سامانه تا آخر هفته در سطح استان کرمان فعال است. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با افزایش ابر، شاهد وقوع ناپایداری های جوی در سطح استان هستیم که این پدیده با رعدوبرق و تند بادهای لحظه ای همراه است.

راستی با اشاره به اینکه با توجه به نوع بارش ها آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست، تصریح کرد: در مناطق مستعد، احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

وی بیان داشت: بیشینه بارش ها روز پنج شنبه در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان کرمان است. 

 کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان افزود: طی این مدت بر سرعت وزش باد افزوده می شود که مناطق شمال غرب، جنوب شرق و برخی مناطق جنوب، درگیر این پدیده جوی می شوند که غلظت غبار در این مناطق دور از انتظار نیست. 

وی گفت: برای روز شنبه از شدت ناپایداری های جوی کاسته می شود.

راستی بیان کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای ۳ درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده است. 

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

نظر شما