شناسهٔ خبر: 66424778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید هیات اقتصادی هرمزگان از بندر شانگهای چین

هیات اقتصادی هرمزگان در ادامه سفر به چین از بندرکانتینربر شانگهای بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

بازدید هیات اقتصادی هرمزگان از بندر شانگهای چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اعلام کرد: آشنایی بیشتر با فرایندهای تخلیه و بارگیری و نگهداری از کالا در پر رفت و آمدترین بندر کانتینربری جهان از دلایل مهم این بازدید بود.
عادل شهرزاد با اشاره به ابلاغ راهبردهای اقتصاد دریامحور از طرف رهبرمعظم انقلاب اسلامی و تاکید رئیس جمهور افزود: ایجاد زیرساختها در حوزه بندری هرمزگان ، ارتقاء ظرفیت کانتینری از شش به 7 میلیون Teu ، افزایش جابجایی کالای فله ای از حدود 150 به 180 میلیون تن و وجود زیرساختهای دیگر از جمله بهره برداری از مرحله سوم بندر شهید رجایی و توسعه آن ، از دیگر اهداف بازدید از بندر شانگهای چین است.

بیشتر بخوانید؛ بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
وی گفت : نیاز است دستورکار فعالتری هم در موضوع مدیریت فرآیندی و اصلاح آنها از زمان ورود تا ترخیص کالا از یک طرف ، و از طرف دیگر حقوق دریایی و کشتیرانی و صنعت بیمه دریایی در استان داشته باشیم.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین نیز گفت : دو نمایشگاه مهم در شهر شانگهای برگزار شد که هیات تجاری-اقتصادی هرمزگان از این نمایشگاهها بازدید کردند .
علی محمدی افزود: راهکارهای توسعه با شرق چین، بین هیات اعزامی هرمزگان تبادل شد که امیدواریم در آینده نزدیک این تبادل نظرها بصورت رسمی بین دو طرف ادامه یابد. 

نظر شما