شناسهٔ خبر: 66421254 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

نشست صمیمی طنزپردازان کشور در فومن برگزار شد/ آستانه تحمل بالاتر

نشست صمیمی طنزپردازان کشور و آیین یادبود زنده‌یاد «کیومرث صابری فومنی» در سالن همایش‌ هتل معین فومن برگزار و شاعران،طنزپردازان و داوران به بیان نقطه نظرات و سروده‌های خود پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست صمیمی طنزپردازان کشور در راستای اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز پهلو صبح روز سه‌شنبه۱۱ اردیبهشت با حضور امیرحسین طاهری مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سید محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم، عباس حسین‌نژاد دبیر جشنواره طنز پهلو، قاسم مصفا سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد گیلان  در سالن همایش هتل معین در شهرستان فومن زادگاه کیومرث صابری فومنی (گل آقا) برگزار شد.
در ابتدای این نشست صمیمانه عباس حسین‌نژاد دبیر این جشنواره یک قطعه شعر طنز خواند و در ادامه از سروده‌های طنز و انتقادی محمدحسن صادقی، شاعر و طنزپرداز نیز دو قطعه شعر خوانده شد.
ریحان‌صفت، شاعر و طنزپرداز گیلکی هم به خواندن دوتا از سروده‌های طنز خود پرداخت که تشویق همگان را برانگیخت.
بخشی از این نشست به سرودن قطعات طنز شاعران و طنزپردازان اختصاص داشت.


بستر رسانه‌ای طنز ۲۰ سال در خدمت یک جریان خاص بود
محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم نیز در این نشست حضور یافت و اظهار داشت: در گذشته ظرفیتی برای شناساندن شاعران و طنزپردازان به جامعه و مخاطبان وجود نداشت و امروز بستر تلویزیون برای این عزیزان مهیا است.
وی با بیان اینکه ما به عنوان یک ظرفیت بر آنیم فضای مجازی را به خدمت گیریم، عنوان کرد: اگر شاعران و افراد استعداد طنز دارند، حتما از آن‌ها استفاده خواهیم کرد‌.
مدیر شبکه نسیم با تاکید بر اینکه ۲۰ سال بستر رسانه‌ای طنز در خدمت یک جریان خاص بود، تصریح کرد:  تلاش کردیم فرصتی برای تمامی شاعران و طنزپردازان فراهم شود و می‌توان گفت امروز درهای تلویزیون برای طنزپردازان باز است و امیدواریم جنبه طنز در کشور افزایش یابد و وظیفه خود می‌دانیم طنزپردازان را شناسایی و از آن‌ها دعوت کنیم، در این راستا طرح و ایده عزیزان را می‌پذیریم و در تلاشیم گل‌آقا را به صورت تلویزیونی به تصویر بکشیم.


صدا و سیما در بیان طنز چارچوب دارد
قاسم مصفا مدیرکل معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل‎ فرهنگ و ارشاد گیلان در ادامه نشست با بیان اینکه در قدیم فضای حاکم بر طنز متفاوت بود، گفت: در دوره گل‌آقا چراغ طنز روشن بود و انتظار داریم در این دوره چلچراغ روشن شود.
وی در ادامه با بیان اینکه تلخی و شیرینی طنز سبب می‌شود فعالیت در این عرصه سخت شود و لبه تیز آن به مذاق برخی‌ها خوش نیاید، گفت: طنزپرداز با ظاهری شیرین یک چالش را مطرح می‌کند، عنوان کرد: امروز با کمک اصحاب رسانه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این محفل شکل می‌گیرد و امیدواریم ادامه‌دار باشد.
به گفته مدیرکل معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل‎ فرهنگ و ارشاد گیلان؛ فضای مجازی به طنزپردازان آزادی داده تا به هدف خود برسند و صداوسیما در این زمینه چارچوب‌هایی دارد.
خانه‌موزه‌های مفاخر فومن احیا می‌شود
امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در انتهای نشست اظهار داشت: امیدواریم از این جشنواره‌ها در ایام آتی بیشترین بهره را ببریم. کیومرث صابری فومنی عزیز مسبب این دورهمی در استان گیلان شد و امیدواریم چنین جلساتی چراغ راهی برای فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ در تلاشیم تا  سکونتگاه مفاخری که در این استان حضور داشتند، احیا شود و برای این امر برنامه‌هایی در دستو کار داریم تا این بناها را به خانه‌موزه تبدیل کنیم.

 

نظر شما