شناسهٔ خبر: 66709200 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رکورد زدید! جدی می‌فرمایید؟

علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه کتاب در نشست خبری هشتمین روز از نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد: «مجموع فروش بخش حضوری و مجازی در نمایشگاه امسال ۴۲۵ میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که پارسال کل میزان فروش نمایشگاه در هر دو بخش ۴۰۱ میلیارد تومان بود.»

صاحب‌خبر -

سخنگوی نمایشگاه کتاب سپس گفته  به خاطر همین اختلاف نمایشگاه کتاب امسال رکورد زده است. این درحالیست که فروردین سال گذشته میانگین قیمت کتاب ۸۱ هزار تومان بوده و امسال این عدد به ۱۷۰ هزار تومان رسیده است و ما در این رابطه افزایشی ۱۱۰ درصدی را تجربه کرده‌ایم؛ میانگین قیمت کتاب نیز از صفحه‌ای ۵۰۰ تومان به صفحه‌ای هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است!

با یک حساب و کتاب ساده اگر ۴۰۱ میلیارد تومان فروش نمایشگاه پارسال را بر قیمت ۸۱ هزار تومان کتاب تقسیم کنیم سال گذشته در نمایشگاه حدود ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار نسخه کتاب فروش رفته است. اگر همین تعداد نسخه را به قیمت ۱۷۰ هزار تومان که متوسط قیمت کتاب در سال جاری‌ست ضرب کنیم، رقم قابل مقایسه برای رکورد زنی به دست می‌آید. این یعنی نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم باید حداقل ۸۴۱ میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان بفروشد تا به فروش کتاب سال گذشته نزدیک شود!

نظر شما