شناسهٔ خبر: 66419867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه آستارا:

توانمندی امروز ثمره علم آموزی معلمان است

آستارا - ایرنا -فرمانده سپاه شهرستان آستارا گفت: معلمان و استادان کشور با علم آموزی و کادر سازی، دانش آموختگانی متکی به داشته های خود پرورش دادند که با تکیه بر علم و دانش داخلی در دنیایی که ما را تحریم کرده‌اند توانسته ایم به قدرت های عظیم نظامی و علمی دست یابیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ بهزاد قنبری روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی، اظهارکرد: لازمه داشتن ایران قوی دارا بودن دانش و علم است تا بتوانیم در همه جبهه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی حرفی برای گفتن داشته باشیم و بتوانیم به عنوان ابرقدرت نقش ایفا نماییم.

وی افزود: هم افزایی بین مربیان عقیدتی سیاسی و معلمان می‌تواند در بالا بردن سطح سیستم آموزشی ما تاثیرگذار باشد .

فرمانده سپاه شهرستان بندر مرزی آستارا با تجلیل از مقام شامخ معلم تاکید کرد: تعمق در آثار و اندیشه‌های استاد شهید مطهری راهگشاست.

مسئول عقیدتی سیاسی پایگاه یکم دریایی ارتش در آستارا نیز در این مراسم گفت: شهید مطهری شخصیتی دارای ایده‌های نو و مکتب فکری بود و افکارش جهانشمول و مختص و قابلِ استفاده برای همه طبقات و اقشار بود.

حجت الاسلام حمید محمود پور با تبریک ۱۲ اردیبهشت روز بزرگداشت مقام معلم افزود: شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود و در برابر مخالفان و کسانی که دارای نقطه‌نظرات متفاوت بودند با سعه‌صدر و حسن‌خلق رفتار می‌کرد و سعی داشت همه اقوال را استماع کند؛ اما در میدان مباحثه، جدی و قوی و زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود.

مسئول عقیدتی سیاسی پایگاه یکم دریایی ارتش در شهرستان آستارا ادامه داد: شهید مطهری درد دین و مردم را داشت و این امر از ناحیه او منحصر به جغرافیای ایران نبود؛ شهید مطهری در مقطعی موضوع حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم متجاوز و غاصب صهیونیستی را مطرح کرد که شاید هنوز چنین تفکری در جهان اسلام و در میان آزادی‌خواهان دنیا استحکام نیافته بود.

حجت الاسلام محمدپور تصریح کرد: امروز باید پاسدار ارزش‌هایی باشیم که شهید مطهری جان خود را در راه آن‌ها فدا کرد؛ وی در برابر انحراف و خرافات و ترویج ضدارزش‌ها، سینه سپر کرد و مجاهدانه به تبیین‌گری علیه این مقولات پرداخت؛ ما نیز امروز باید همین مسیر مستقیم را ادامه دهیم و اجازه ندهیم این امور مذموم در جامعه رواج یابند.

در پایان این مراسم ۱۰۰ نفر از معلمان مدارس و مربیان عقیدتی سیاسی شهرستان آستارا که در پایگاه های بسیج و مساجد آستارا به آموزش اقشار مختلف مردم مشغول هستند، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شدند.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

نظر شما