شناسهٔ خبر: 66417596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار سمنان تاکید کرد

دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان

استاندار سمنان گفت: این استان به‌واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

صاحب‌خبر -

سیدمحمدرضا هاشمی امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور جانشین سازمان‌ پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین استانی حساس در بخش پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: سمنان واحدهای تولیدی مواد غذایی و واحدهای صنعتی بسیاری دارد که مرتبط با سلامت مردم است و باید مراقبت‌ها در این زمینه در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود. 

هاشمی بیان کرد: وجود دو نیروگاه بسیار مهم در حوزه تولید برق و فاز ۳ و ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی که به‌تازگی با حضور رئیس جمهوری بهره‌برداری شد، از دیگر مواردی است که می‌طلبد تمهیدات و ساز و کارهای پدافند غیرعامل در آنها به‌درستی اجرایی شود.

وی حفاظت و حراست از این تاسیسات را مهم دانست و گفت: باید به بحث پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های مهم توجه ویژه‌تری شود. 

استاندار سمنان ادامه داد: پراکندگی روستاها، وجود راه‌های مواصلاتی مهم، شبکه‌های زیرساختی متعدد و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ پدافند غیرعامل برجسته‌تر می‌کند. 

وی بیان کرد: در بحث انتخابات سال گذشته با اقدامات انجام‌شده و تمهیدات اندیشیده‌شده پدافندی، ضمن محافظت از زیرساخت‌ها، در اولین لحظات برگزاری انتخابات، ارتباط تمام شعبات اخذ رأی برقرار و روند رای‌گیری انتخابات بدون تاخیر آغاز شد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: باید در مدت تعیین‌شده و در راستای اجرای مطلوب مراقبت‌های پدافند غیرعامل حداقل ۳۰ درصد خبازی‌های استان، دوگانه‌سوز شوند.

استاندار سمنان گفت: تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس در استان و تقویت پایش تصویری در جای جای استان از دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

انتهای پیام

نظر شما