شناسهٔ خبر: 25511622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان تا پایان سال

نمایندگی سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از مصون‌سازی حوزه انرژی در مقابل حملات سایبری و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان به‌عنوان برنامه‌های محوری این اداره‌کل در سال 97 یاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،«ایرج کارخائی» در نخستین شورای پدافند غیرعامل استان سمنان در سال جاری از پدافند غیرعامل به‌عنوان یک راهبرد اساسی برای مصون‌سازی کشور در مقابله با تهدیدات نام برد و اظهار کرد: بهره‌گیری از این راهبرد در این شرایط که با افزایش روزافزون تهدیدات دشمن مواجه‌ایم و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی کشور که ماحصل مجاهدت‌های شهیدان و ایثار مردم کشورمان است، امری ضروری است.

وی لازمه تحقق توسعه پایدار را توجه به پدافند غیرعامل ارزیابی و تصریح کرد: توجه به مباحث دفاعی در نظام اسلامی هم در آموزه‌های قرآنی و هم در سیره نبوی و سیره ائمه معصومین مورد توجه جدی بوده است ضمن این‌که هم بنیانگذار انقلاب اسلامی و هم رهبری فرزانه انقلاب بارها بر اهمیت توجه به دفاع از انقلاب و حفظ ارزش‌های آن تأکید فرمودند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با بیان این‌که مقام معظم رهبری بر فراگیر کردن پدافند غیرعامل تأکید دارند، افزود: دور کردن تهدیدات از جامعه اسلامی مهم‌ترین هدف و سرفصل کاری سازمان پدافند غیرعامل در کشور است.

وی از استان سمنان به‌عنوان یک منطقه استراتژیک نام برد و گفت: استان سمنان از ظرفیت‌های دفاعی، دانشگاهی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... برخوردار بوده و از استان‌های مهم و معین پایتخت در بحث پدافندغیرعامل محسوب می‌شود.

کارخائی با دائمی خواندن تهدیدات دشمن، یادآوری کرد: باید کشور برای مقابله با این تهدیدات در همه ابعاد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مصون‌سازی و مهیا شود.

وی از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و محوری‌ترین اولویت‌های کاری این اداره‌کل در سال 97 نام برد و افزود: قرارداد این طرح خوشبختانه در اسفندماه 96 با شرکت برنده منعقد و هم‌اکنون در حال پیگیری و تدوین است.

این عضو شورای پدافندغیرعامل استان سمنان از استقرار مولدهای اضطراری برق در دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تداوم خدمات‌دهی در شرایط بحرانی و خطر به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های محوری امسال این اداره‌کل نام برد و گفت: تاکنون 120 ژنراتور در 50 دستگاه با هدف عدم انقطاع در روند خدمات‌رسانی به مردم در شرایط خطر، نصب شده است و تلاش می‌شود بقیه دستگاه‌ها امسال به مولدهای اضطراری برق مجهز شوند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مهم خدمات‌رسان باید از بودجه امسال با اولویت نصب مولدهای اضطراری برق در دستگاه خود استفاده کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: اجرای طرح مصون‌سازی زیرساخت‌های شهری برای پاسخگویی به مردم در شرایط خطر از دیگر برنامه‌های محوری امسال است که با همکاری شهرداری‌ها با هدف کاهش آسیب‌پذیری در مراکز ثقل و نهادها و سازمان‌های خدمات‌رسان عمومی اجرایی می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای سطح‌بندی زیرساخت‌های مهم استان خبر داد و گفت: رعایت الزامات پدافند غیرعامل در سازه‌ها و زیرساخت‌های مهم، هم‌چنین مصون‌سازی حوزه انرژی در مقابل حملات سایبری به‌عنوان دو برنامه محوری دیگر، امسال با جدیت بیشتری در استان پیگیری خواهد شد.

کارخائی با اشاره به تغییر شکل تهدیدات و دشمنی‌ها در دنیا امروز بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل به‌عنوان یک نیاز تأکید کرد و افزود: در همین ارتباط اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در استان ملزم به وجود پیوست پدافندغیرعامل شده است.

انتهای پیام

نظر شما