شناسهٔ خبر: 66381003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تجمع ضدصهیونیستی دانشگاهیان استان گلستان/ طنین مرگ‌بر اسرائیل فراگیر شد

اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان گلستان، ظهر امروز یکشنبه با برپایی تجمع ضد صهیونیستی حمایت خود را از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی ابراز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان گلستان ظهر امروز یکشنبه با برپایی تجمع ضد صهیونیستی مقابل مسجد امام علی (ع) پردیس شهید بهشتی دانشگاه جامع گلستان در گرگان، انزجار و نفرت خود را از جنایت‌های اخیر رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیستی فریاد زده و حمایت خود را از خیزش دانشجویان آمریکا اعلام کردند.

جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه موجب شد تا بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان سراسر دنیا به ویژه آمریکا با برگزاری تجمعاتی به این جنایات اعتراض کنند که این پویش‌های سراسری با برخورد‌های خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی همراه بود.

دانشجویان گلستانی با محکوم کردن برخورد‌های پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شدند.

در استان گلستان و گرگان هم دانشجویان و اساتید جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند؛ تجمع کنندگان در این مراسم ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، با سردادن شعار‌هایی چون؛ «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «هیهات من الذله» و ... انزجار خود را به جنایات صهیونیست‌ها نشان دادند.

مردم و دانشجویان گلستانی حاضر در این تجمع تصاویری از سردار سلیمانی و شهدای فلسطین با خود همراه داشتند. آن‌ها همچنین با دست داشتن دست نوشته‌هایی خواستار توقف جنایات در غزه شدند.

گفتنی است؛ از اواسط هفته اعتراضات دانشگاهی شامل دانشجویان و اساتید دانشگاه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک در آمریکا نسبت به جنایات صهیونیست‌ها در غزه آغاز شد و به سرعت به سایر ایالت‌های آمریکا سرایت کرد، و به سرعت جنبشی با حضور گروه‌های مختلف دانشجویان با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» تبدیل شد و بنا به گزارش رویترز، از شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در غزه حدود ۷۰۰ نفر دستگیر شده اند. این جنبش اعتراضی به اروپا و برخی دانشگاه‌های جهان کشیده است، دانشجویان فرانسوی در اعتراضاتی که بازتاب جنبش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا است، چند تجمع اعتراضی برگزار کرده اند.

نظر شما