شناسهٔ خبر: 66375870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز عملیات ساخت دهکده اقتصاد مقاومتی در آران و بیدگل 

جلال جلیلی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آران و بیدگل از آغاز عملیات ساخت دهکده اقتصاد مقاومتی در اردوگاه قدس این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل حسین‌دوست در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف اجرایی شدن شعار سال و توسعه اقتصادی با مشارکت مردم ساخته می‌شود و فرصتی برای آموزش و توانمندسازی متقاضیان در حوزه اشتغال و حرفه‌های مختلف است.

وی افزود: ساخت اولین نیروگاه خورشیدی حمایتی بسیج برای تولید یک و نیم مگاوات برق برای اشتغال ۳۰۰ نفر طراحی شده است که در مرحله اول طرح، ۱۸۶ خانوار کم برخوردار از آن بهره‌مند می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: ایجاد نخلستان با هدف کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت دومین هدف ساخت این مجموعه است که با نهال‌های اهدایی مردم بشاگرد استان هرمزگان اجرای خواهد شد.

حسین‌دوست تأکید کرد: ایجاد منطقه گردشگری اسلامی از دیگر اهداف ساخت دهکده اقتصاد مقاومتی است که با توجه به بکر بودن چشم‌انداز این منطقه و دوری قلعه مرنجاب، فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری ایجاد می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آران و بیدگل، گفت: ایجاد باغ زیتون، پیست موتور سواری، شهرک دفاع مقدس، ساخت استخر ذخیره آب و پرورش ماهی از دیگر اهداف بلندمدت ساخت این مجموعه است.

وی افزود: اعطای تسهیلات مربوط به اشتغال‌زایی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های رشد اقتصادی است که از ابتدای سال به تولیدات کشاورزی و محصولات خانگی اختصاص خواهد یافت. 

انتهای پیام

نظر شما