شناسهٔ خبر: 66348645 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

درآمد بازی‌های ایکس باکس نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته

اما درآمد سخت افزار ۳۱ درصد کاهش داشته / insider-gaming

صاحب‌خبر -

مایکروسافت درآمد سه ماهه سوم خود را اعلام کرده که نشان می‌دهد درآمد بازی‌های ایکس باکس ۵۱٪ افزایش یافته در حالی که فروش سخت افزار ۳۱٪ کاهش یافته است.

درآمد ۵۱ درصدی از بازی‌ها برای این شرکت این یک رکورد جدید برای سه ماهه سوم به حساب می‌آید. نکات برجسته نتایج مالی مایکروسافت بدین شرح است:

  • درآمد بازی‌های ایکس باکس ۵۱ درصد افزایش یافت
  • ۵۵ درصد از درآمد بازی‌ها از Activision است
  • افزایش ۶۲ درصدی محتوا و خدمات ایکس باکس
  • ۶۱ درصد از محتوا و خدمات از Activision است
  • افت ۳۱ درصدی فروش سخت افزار ایکس باکس

ایمی هود، مدیر مالی مایکروسافت، گفت که این شرکت انتظار دارد سخت‌افزار ایکس‌باکس در سه ماهه آینده به کاهش خود ادامه دهد. انتظار می‌رود مجموع درآمد بازی‌ها حدود ۴۰ درصد باشد، در حالی که انتظار می‌رود خدمات و محتوا در ۵۰ درصدی باشد.

همانطور که به درستی اشاره شد، افزایش قابل توجه درآمد ایکس باکس ناشی از خرید Activision Blizzard است که این شرکت سال گذشته آن را به مبلغ ۶۹ میلیارد دلار خریداری کرد.

ایکس باکس ایکس باکس

با نگاهی به آینده، افزایش‌های عظیم درآمد ایکس‌باکس در فراخوان عایدی سه ماهه بعدی به سطوح عادی کاهش می‌یابد، اما با توجه به اینکه این شرکت هنوز به طور کامل از فهرست عظیم IP به دست آمده، از جمله فرنچایز بسیار موفق Call of Duty استفاده نکرده، وضعیت خوبی خواهد داشت.

در مورد سخت‌افزار ایکس‌باکس، مایکروسافت در اوایل سال میلادی جاری اعلام کرد که یک کنسول نسل بعدی «بی‌نظیر» و «قدرتمند» در دست ساخت دارد.

بررسی بازی استلار بلید

فیلم Deadpool & Wolverine بهترین سکانس‌های کشن MCU را دارد - ویجیاتو فیلم Deadpool & Wolverine بهترین سکانس‌های کشن MCU را دارد - ویجیاتو insider-gaming

نظر شما