شناسهٔ خبر: 66240570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نخستین بار در گیلان

برپایی نخستین نمایشگاه «خطاشی» در شهرستان لنگرود

نخستین نمایشگاه تلفیقی خطاطی و نقاشی با عنوان «خطاشی» در نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود برپا شد.

صاحب‌خبر -

برپایی نخستین نمایشگاه «خطاشی» در شهرستان لنگرود

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ نمایشگاه خطاشی برای نخستین بار در گیلان با ۲۷ اثرهنری که ۲۱ اثر خطاشی ازحسین ملایی بیجارپسی و ۶ اثر مشترک نقاشی خط به سبک خطاشی از حسین ملایی و محیا بهزاد در نگارخانه فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود دایر شد.
سبک خطاشی اسفند ۱۳۹۴، برای اولین بار از سوی علیرضا ملک‌زاده خلق شد، این سبک هنری دارای اصول، قواعد و چهارچوب خاص خودش همانند دیگر سبک‌های خوشنویسی است.
خطاشی تلفیقی از هنرخطاطی و نقاشی است، و در خطاطی پایه‌های اصول نگارش و نقاشی ترکیب بندی، طراحی و فرم بندی همه در خطاشی وجود دارد.
تفاوت خطاشی و نقاشی خط در شیوه، تفکر و نوع رفتار آن است. در نقاشی خط از قواعد نقاشی، ابزار‌ها و تکنیک‌های نقاشی استفاده می‌کنند و سپس از کلمات و حروف فارسی با سبک‌های متفاوت برای طراحی و چیدمان کار با نقاشی تلفیق می‌کنند. 
نقاشی خط دارای فرایند بسیار زمان بر است، اما در خطاشی نیاز به بستر سازی کار ندارد و مهمترین تفاوت در این سبک زمان انجام کار و نوع متریال و مواد مصرفی و تکنیک کار است. 
خطاشی نیز به عنوان یک سبک نو و متمایز، یک جریان فکری و حرکت از دورن به بیرون است که باعث کنترل ذهن آدم می‌شود، خطاشی بی نظمی‌های درون فرد را به نظم تبدیل می‌کند.
نمایشگاه خطاشی تا ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای بازدید علاقمندان در نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود دایر است.

برپایی نخستین نمایشگاه «خطاشی» در شهرستان لنگرود برپایی نخستین نمایشگاه «خطاشی» در شهرستان لنگرود برپایی نخستین نمایشگاه «خطاشی» در شهرستان لنگرود برپایی نخستین نمایشگاه «خطاشی» در شهرستان لنگرود برپایی نخستین نمایشگاه «خطاشی» در شهرستان لنگرود

نظر شما