شناسهٔ خبر: 67295889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دشمن به دنبال دو قطبی کردن و ایجاد تفرقه در جامعه است

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمن در این شرایط ما را رصد می‌کند، گفت: آنها به دنبال دوقطبی کردن و ایجاد تفرقه در جامعه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر ایلام در مصلی امام این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز انتخابات ریاست جمهوری ما و تعیین شخص رئیس جمهور نه تنها برای کشور ما، برای اهداف انقلاب ما در سراسر جهان تاثیر گذار است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه باید مواظب باشیم گول دشمنان را نخوریم، افزود: دشمن با تمام توان ما را رصد می‌کند و تمام تلاش خود را برای منحرف و ناامید کردن ذهن مردم و منع آنها برای رفتن پای صندوق رای به‌کار گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمن اقدامات زیادی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، افزود: دشمن می‌خواهد تا مردم انگیزه حضور در پای صندوق‌های رای را نداشته باشند و تلاش می‌کنند در ستادهای انتخاباتی نفوذ کنند و فضا را دوقطبی کنند.

کریمی‌تبار با تاکید بر اینکه هیچ شرایطی مثل امروز برای جهان اسلام فراهم نبوده است، خاطرنشان کرد: باید قدردان این نعمت باشیم که شیعه آزادانه می‌تواند تنفس کند، آزادانه می‌تواند خدا را پرستش کند و می تواند بگوید من شیعه علی (ع) هستم.

وی افزود: از برکت خون شهدا و هدایت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه‌مان، آزاد زندگی می‌کنیم و الگوی آزادی خواهان جهان شده‌ایم.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه نیاز داریم موج تبلیغات انتخابات در کشور افزایش پیدا کند، افزود: باید انگیزش برای حضور در پای صندوق‌های رای بالاتر برود و طرفداران هر نامزدی عملکرد نامزد مورد نظر خود را بیان و از تخریب پرهیز کنند.

کریمی‌تبار با بیان اینکه عملکرد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مشخص است، افزود: همه این افراد جزو رجال سیاسی هستند که پیشینه روشن و نقاط قوت و ضعفی دارند.

وی گفت: طرفداران حلقه اول و میانی نامزدها و سمت و سوی آنها نیز به خوبی برای مردم مشخص است.

امام جمعه ایلام، گفت: مردم باید آگاهانه برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش و شایسته تمرین فرد را انتخاب کنند.

کریمی‌تبار با بیان اینکه مردم فردی را انتخاب کنند که بتواند خدمت‌گذار آنها باشد، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که «در پیدا کردن نامزد مورد نظر دقت کنید، به کسی گرایش کنید که به دین مردم، انقلاب مردم، عزت مردم، معیشت مردم اهمیت می‌دهد».

وی به انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: کسی که به ترقی، پیشرفت کشور و توسعه اقتصادی و غیراقتصادی بیاندیشید و همیشه قشر مظلوم و محروم در خاطرش باشد، اصلح است.

امام جمعه ایلام گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که «اصلح کسی است که دردها را بداند و حس کند، کسی که برای ریشه کن کردن فقر و فساد تلاش کند».

وی افزود: کسانی که افراد فاسد دور آنها قرار دارد، اینها نمی تواند قصد جدی برای ریشه کن کردن فساد داشته باشند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه شهید جمهور مرحوم آیت‌الله رئیسی تراز جدیدی را برای ریاست‌ جمهوری را ترسیم کردند، تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی زیرساخت خدمت به محرومان را بنا و همچنین شعارهای انقلاب اسلامی را احیا کردند و برای کشور عزت آفریدند.

وی ادامه داد: شهید جمهور رئیس جمهوری بود که توانست در سازمان ملل حضور پیدا کند و قرآن را در دل جامعه‌ای که در آن قرآن‌سوزی صورت می‌گیرد، دست گرفته و کلام‌الله را به مردم دنیا معرفی کند.

خطیب نماز جمعه ایلام با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل از آزادی و مظلومیت سخن گفت، افزود: همه در موقع شهادتش شاهد تأثیرگذاری این شخص در جهان بودیم، مردی که در سیاست خارجی تغییر ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در پیمان‌های منطقه‌ای حضور پیدا کردیم، افزود: همچنین در صادرات نفت به اوج رسیدیم، البته بعضی به دروغ می‌گویند این افزایش فروش نفت با اجازه رئیس جمهور آمریکا بوده است.

کریمی‌تبار ادامه داد: این افراد متوجه نیستند، آنچه که باعث افزایش فروش نفت از 300 هزار بشکه به دو میلیون بشکه شده است، مقابله به مثل جمهوری اسلامی ایران در عملیات های مختلف سپاه پاسداران از جمله در دریا بود.

وی با بیان اینکه خاطرات تلخ دیپلماسی التماسی و برجام را فراموش نکردیم، افزود: امتیاز دادیم، بدون اینکه بتوانیم امتیازی بگیریم، آنانی که دنبال برجام 2 بودند تا موشک های ما را هم اختیار دشمن قرار دهند و خلع سلاح شویم، که با تدابیر مقام معظم رهبری این هدف دشمنان محقق نشد.

امام جمعه ایلام به آزادی حمید نوری اشاره کرد و گفت: منافقین بانی این زندانی شدن، متحیر دیپلماسی انقلابی، نقش و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی برای این آزادی شدند و همچنین کشور ستمگری که حمید نوری را زندانی کرده بود، در برابر منطق و قدرت جمهوری اسلامی تسلیم شد.

وی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام‌ خمینی (ره)، گفت: سازمان تبلیغات با تلاش پرشور خود برای احیای شعارهای انقلاب و احکام اسلامی، از توان تبلیغی استفاده و سربازان امام زمان(عج)، روحانیت معزز به‌عنوان مبلغ و کارشناسان دینی در خدمت مردم بوده و مساجد را رونق می بخشد.

انتهای پیام/180/

نظر شما