شناسهٔ خبر: 67297168 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

دشمن به دنبال ایجاد فضای دوقطبی در انتخابات ریاست جمهوری است... -

اقتصاد ایران: ایلام-امام جمعه ایلام گفت: دشمن به دنبال ایجاد فضای دوقطبی در انتخابات ریاست جمهوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: امروز انتخابات ریاست جمهوری ما و تعیین شخص رئیس جمهور نه تنها برای کشور ما، برای اهداف انقلاب ما در سراسر جهان تأثیر گذار است.

وی بیان کرد: باید مواظب باشیم گول نخوریم، دشمن با تمام توان دارد رصد می‌کند، تلاش می‌کنند ذهن مردم را منحرف کند و آنها را از پای صندوق منع و ناامید کند.

امام جمعه تصریح کرد: دشمن خیلی کار کرده و می‌کند، می‌خواهد ضربه بزند تا مردم انگیزه حضور نداشته باشند، هیچ شرایطی مثل امروز برای جهان اسلام فراهم نبوده، باید قدردان این نعمت باشیم که شیعه آزادانه می‌تواند تنفس کند، آزادانه می‌تواند خدا را پرستش کند، می‌تواند بگوید من شیعه علی هستم.

وی گفت: از برکت خون شهدا و هدایت امام خمینی و مقام معظم رهبری، آزادانه زندگی می‌کنیم و الگوی آزادی خواهان جهان شده‌ایم.

امام جمعه ایلام اضافه کرد؛ دشمنان تلاش می‌کنند مردم پای صندوقهای رأی حضور پیدا نکنند، تلاش می‌کنند در ستادهای انتخاباتی نفوذ کنند و فضا را دوقطبی کنند.

وی گفت: نیاز داریم موج تبلیغات انتخابات در کشور افزایش پیدا کند، انگیزش برای حضور در پای صندوق‌های رأی بالاتر برود، اما طرفداران هر نامزدی عملکرد نامزد مورد نظر خود را بیان و از تخریب پرهیز کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار کرد: کسانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند، عملکرد آنها مشخص است و جزو رجال سیاسی هستند، پیشینه روشنی دارند، هر کدام نقاط قوت و ضعفی دارند.

وی ادامه داد: طرفداران حلقه اول و میانی نامزدها مشخص است، سمت و سوی آنها نیز به خوبی برای مردم مشخص است.

امام جمعه ایلام افزود: مردم باید آگاهانه برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنند و شایسته تمرین فرد را انتخاب کنند.

وی گفت: فردی را انتخاب کنند که بتواند به مردم خدمت کند، مقام معظم رهبری فرمودند در پیدا کردن نامزد مورد نظر دقت کنید، به کسی گرایش کنید که به دین مردم، انقلاب مردم، عزت مردم، معیشت مردم اهمیت می‌دهد.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: تلاش کنیم بهترین را انتخاب کنیم، مقام معظم رهبری فرمودند اصلح کسی است که دردها را بداند و حس کند، کسی که برای ریشه کن کردن فقر و فساد تلاش کند.

وی گفت: کسانی که افراد فاسد دور آنها قرار دارد، اینها نمی‌تواند قصد جدی برای ریشه کن کردن فساد داشته باشند.

وی افزود: اصلح کسی است که به ترقی و پیشرفت کشور و توسعه اقتصادی و غیر اقتصادی بیاندیشید، همیشه قشر مظلوم و محروم در خاطرش باشد و از آنها غافل نشود.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: شهید جمهور مرحوم آیت الله رئیسی تراز جدیدی را برای ریاست‌جمهوری را ترسیم کردند، زیرساختی را خدمت به محرومان بنا نمودند، شعارهای انقلاب اسلامی را احیا کردند و برای کشور عزت آفریدند.

وی عنوان کرد: رئیس جمهوری که توانست در سازمان ملل حضور پیدا کند و قرآن دست بگیرد و قرآن به مردم دنیا معرفی کند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در سازمان ملل از آزادی و مظلومیت سخن گفت، از شهادت حاج قاسم سلیمانی سخن گفت، دیدیم این مرد آنچنان در جهان تأثیر گذار بود، که همین شورای امنیت برای وی مراسم برگزار کردند، مردی که در سیاست خارجی یک تغییری را ایجاد کرد که کشورهای مختلف دنیا با ما ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: در پیمان‌های منطقه‌ای حضور پیدا کردیم، در صادرات نفت به اوج رسیدیم، البته بعضی به دروغ می‌گویند این افزایش فروش نفت با اجازه رئیس جمهور آمریکا بوده است.

وی تصریح کرد: اینها متوجه نیستند، آنچه که باعث افزایش فروش نفت از ۳۰۰ هزار بشکه به دو میلیون بشکه، مقابله به مثل جمهوری اسلامی ایران در عملیات‌های مختلف سپاه پاسداران از جمله در دریا بود.

وی اضافه کرد: خاطرات تلخ دیپلماسی التماسی و برجام را فراموش نکردیم، امتیاز دادیم، بدون اینکه بتوانیم امتیازی بگیریم، آنانی که دنبال برجام ۲ بودند تا موشک‌های ما را هم اختیار دشمن قرار دهند و خلع سلاح بشویم.

نظر شما